Nový technický základ

Audi pokračuje v dlhoročnom partnerstve s Lamborghini. Tak, ako prvá R8 využívala technický základ Gallarda a druhá generácia vychádzala z Huracánu, tretia generácia sa opiera o najnovšie Lamborghini Temerario. To znamená kombináciu 4,0 L twin-turbo V8 s tromi elektromotormi a kombinovaným výkonom 907 koní. Audi však pripravuje vlastné ladenie, ktoré má výkon posunúť ešte vyššie.

Najvýkonnejšie sériové Audi histórie

Z dostupných informácií vyplýva, že nová R8 prekoná už aj tak extrémnych 907 koní, ktoré ponúka Temerario. Audi údajne cieli na výkon blízky hranici 1000 koní, čím vytvorí najsilnejší sériový model s tradičným označením R8. Hybridná technika skombinuje silu osemvalca s okamžitou odozvou elektromotorov.

Kupé aj kabriolet

Novinku opäť plánujú uviesť ako kupé aj ako kabriolet. Model si tak zachová možnosť výberu, no zároveň dostane moderný dizajn a prepracovanú aerodynamiku, ktorá bude rešpektovať plug-in hybridnú architektúru. Zámerom je odlíšiť R8 od Lamborghini vizuálne, no využívať jeho technické know-how.

Plug-in hybrid ako strategická voľba

Napriek špekuláciám o čisto elektrickej R8 sa Audi rozhodlo pre plug-in hybrid. Ide o strategické riešenie, ktoré reaguje na rýchlo sa meniaci trh aj emisné normy, no zároveň umožňuje zachovať časť tradičného charakteru superšportu so spaľovacím motorom. Tento prístup poskytuje priestor pre extrémny výkon bez kompromisov v oblasti dojazdu či flexibility.

Premiéra možné prepojenie s motoršportom

Debut naplánovali na koniec roka 2027. Automobilka počíta s tým, že technika sa využije aj v motoršporte, najmä pri vytrvalostných pretekoch, kde plug-in hybridný systém ponúkne konkurenčnú výhodu.