A390 je prvé SUV značky Alpine a druhý sériový elektromobil po hatchbacku A290. Má dĺžku 4615 mm, šírku 1885 mm, výšku 1532 mm a rázvor náprav 2708 milimetrov. Automobilka hovorí, že sériové auto je z 85 percent identické s vlaňajším konceptom A390_β, predstaveným na parížskom autosalóne.

Päťmiestne SUV-kupé je postavené na platforme AmpR Medium, ako Renault Scenic a Nissan Ariya. A výrobca hovorí o agilite a obratnosti A110 a odvoláva sa pritom na niekoľko kľúčových konštrukčných detailov.

Hliník a ideálne rozložená váha

Zavesenie je vyrobené z kovaného hliníka, ktoré znižuje neodpruženú hmotnosť. Podstatné však je, že A390 je poháňaná tromi elektromotormi.

Dva pracujú vzadu, jeden vpredu a auto má takmer ideálne rozloženie hmotnosti medzi nápravami v pomere 49:51. V zákrutách je vozidlo schopné nechať s pomocou vektorovania krútiaceho momentu pretočiť vonkajšie zadné koleso, aby elektronika pomohla autu ľahšie sa stočiť do oblúka.

Zatiaľ len s tromi motormi

Zo začiatku budú dostupné len trojmotorové verzie GT a GTS s cenami od 65 000 do 76 000 eur. Neskôr by mali pribudnúť cenovo dostupnejšie prevedenia s menším počtom pohonných jednotiek.

V tejto chvíli vrcholné GTS ponúka systémový výkon 470 koní a kombinovaný maximálny krútiaci moment 808 newtonmetrov. Podľa výrobcu to stačí na zrýchlenie z miesta na stovku za 3,9 sekundy, čo je lepší čas ako v prípade Macanu 4S (516 koní, 4,1 s), ale zároveň horšie číslo ako zvládne Macan Turbo (639 koní, 3,3 s). Mali by sme ale ešte dodať, že Porsche je o 17 cm dlhšie auto.

O spomalenie A390 GTS, ktoré má maximálnu rýchlosť obmedzenú na 220 kilometrov za hodinu, sa starajú predné brzdové kotúče s priemerom 365 milimetrov, v spojení so 6-piestikovými strmeňmi (použitými v prípade značky Alpine prvý krát) a pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S s rozmermi 245/40 ZR21.

Slabšie GT produkuje 400 koní a 650 newtonmetrov. V jeho prípade počítajte s akceleráciou z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy a rýchlosť limitovanú na 200 km/h. 

S dojazdom 550+ km

Pohotovostná hmotnosť oboch verzií by mala byť okolo 2121 kg, keďže oba trojmotorové varianty využívajú identickú trakčnú batériu s kapacitou 89 kilowatthodín. V kombinácii s 21-palcovými kolesami Alpine uvádza dojazd 520 kilometrov, GT však má v sérii menšie dvadsiatky (s pneumatikami Michelin Pilot Sport EV) a tým pádom normovaný dojazd 555 kilometrov.

Vozidlá zvládnu nabíjanie maximálnym výkonom 190 kW, takže z 15 na 80 percent by to v ideálnych podmienkach malo trvať „menej ako 25 minút“. Na palube pracuje 11-kW nabíjačka na striedavý prúd, za príplatok potom 22-kilowattová.

Na vodiča orientovaný interiér využíva dvojicu displejov. Digitálny 12,3-palcový prístrojový panel a 12-palcovú, vertikálne otočenú dotykovú obrazovku, teda podobnú zostavu ako v Renaulte Scenic. Podobne ako v hatchbacku A290, aj tu nájdete vylepšenú telemetriu schopnú zobrazovať vám živé dáta o bočnom či pozdĺžnom preťažení, podstatné však je, že aj tu nájdete známy infotainment od Googlu.

Hranatý multifunkčný volant má tlačidlo OVR určené na predbiehanie a nastaviteľný volič rekuperačného brzdenia. Posádka má tiež k dispozícii športové sedadlá Sabelt potiahnuté kožou Nappa, ktoré sú pre GTS štandardom a tiež je tu batožinový priestor s objemom 532 litrov.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov

zdroj: Alpine