Štvrtá generácia Fabie už tvrdo zarezáva na svetových trhoch a opäť patrí medzi najlepšie ponuky svojho segmentu, inak by to však nemalo byť ani tratiach svetových rely. Rovnakú taktiku Škoda Auto už uplatnila pri predchádzajúcej generácii Fabie, ktorá je v kategórii WRC2 dodnes najúspešnejším autom. A nová ostrá „štvorková“ Fabia Rally2 nemôže byť iná.

Spoľahlivá je, už ju musíme len doladiť

„Už na asfalte a šotoline som mal z auta veľmi dobrý pocit, a to isté môžem povedať aj teraz na snehu. V aute sa cítim ozaj veľmi, veľmi dobre. Z pohľadu šoféra nie je medzi snehom a šotolinou až taký veľký rozdiel, ale aj tak musíte prispôsobiť jednak auto a jednak i seba. Myslím si, že vývoj ide dobrým smerom a z pokrokov, ktoré auto robí, mám radosť,“ zhodnotil prvé kilometre na snehu a ľade Andreas Mikkelsen, aktuálny majster sveta kategórie WRC2 a európsky šampión zároveň.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

„Celý test prebiehal hladko a nemali sme žiadny vážnejší problém. Inžinieri na aute vyskúšali rôzne veci a myslím, že sa nám podarilo otestovať všetko, čo bolo v pláne. Musím povedať, že za volantom nového auta som sa ozaj bavil,“ doplnil Mikkelsena ďalší pilot svetovej úrovne Kris Meeke.

A čo hovorí na novú Fabiu Rally2 Jan Krasula, vedúci projektu vývoja novej generácie Fabia Rally2? „Nové vozidlo sa snažíme vyskúšať na čo možno najväčšom počte povrchov, aby posádky pri neskorších ostrých súťažných štartoch nič neprekvapilo. Už sme testovali na asfalte s vysokou aj nízkou priľnavosťou, za sucha i za mokra. So šotolinou je to podobné, začali sme na piesočnatom podklade, pokračovali na kamenistom, a teraz Fabiu skúšame vo Fínsku na snehu a ľade,“ hovorí Krasula. „Sme tesne za polovicou. Najskôr sme preverili, či je auto dosť spoľahlivé a teraz dokončujeme fázu, v rámci ktorej porovnávame niektoré technické riešenia. Postupne prechádzame do obdobia, keď máme finálnu technickú špecifikáciu a začneme pracovať na nastavení vozidla,“ dodal Krasula.

zdroj: Škoda Auto