Nový prírastok v ponuke Kie má dĺžku 4610 mm, šírku 1875 mm, výšku (vrátane pozdĺžnych nosníkov) 1675 mm a rázvor náprav 2750 milimetrov. To sú v zásade takmer rovnaké čísla, ktoré charakterizujú tiež mladoboleslavského konkurenta, teda Škodu Enyaq.

EV5 k tomu pridáva batožinový priestor s objemom 566 až 2080 litrov a k tomu tiež predný kufor – frunk, ktorý pridáva ďalších 44 litrov.

NMC namiesto LFP

Minimálne zo začiatku bude nové SUV dostupné len s jedným motorom naladeným na 218 koní a 310 newtonmetrov, ktorý umožní zrýchlenie z miesta na 100 km/h za 8,4 sekundy a maximálku 185 km/h, zároveň však budete mať možnosť vybrať si z dvoch veľkostí akumulátorov. Kým čínska verzia využíva batériu typu LFP s kapacitou 82 kWh, európsky model dostane články NMC.

Ten menší má kapacitu 60,3 kWh, väčší pre zmenu 81,4 kilowatthodiny. Dojazd podľa metodiky WLTP pre prvý prípad Kia neuvádza, v tom druhom by v závislosti na výbave, kolesách a hmotnosti malo auto zvládnuť 505 až 530 kilometrov.

150 kW maximálne

V Kii EV5 bude integrovaná nabíjačka s výkonom 11 kW a pri pripojení na rýchlonabíjačku s jednosmerným prúdom budete môcť využiť maximálnych 150 kW, takže v ideálnom prípade sa dostanete z 10 na 80 percent v priebehu pol hodiny.

Len pre úplnosť dodávame, že aj EV5 je postavené na známej modulárnej koncernovej platforme E-GMP a predpokladáme, že časom Kia predstaví nielen dvojmotorové prevedenie, ale tiež vrcholný model GT s ďalším navýšením výkonu.

Hlavne prakticky

Kia popisuje interiér EV5 ako „útočisko chytrým a flexibilným priestorom“, pričom palubnej doske dominujú dva 12,3-palcové displeje, ktoré uprostred spája dodatočná malá horizontálne orientovaná 5-palccová obrazovka klimatizácie.

Zadné sedadlá je možné sklopiť do jednej roviny s kufrom, nechýba ambientné osvetlenie, atmosféru vylepšuje trojzónová klimatizácia a praktickú stránku vylepšujú napríklad sklopné stolíky na zadnej stene operadiel predných sedadiel, posuvné lakťové opierky či množstvo konektorov typu USB C po celom interiéri.

Už o pár mesiacov

Vďaka rozhraniu V2L môžete EV5 využiť ako powerbanku a V2G vám umožní vracať elektrickú energiu i do siete. K tomu prihoďte online aktualizácie, alebo tiež schopnosť ťahať brzdené prívesy s hmotnosťou 1200 kg.

S uvedením na trh počítajte v druhej polovici tohto roka, presný termín a slovenské ceny vám potom včas pripomenieme.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 20 obrázkov

zdroj: Kia