Vlastne to nie len dobré. Je to vynikajúce. Ak si budete chcieť kúpiť elektrický hatchback nižšej strednej triedy, Kia vám ponúkne novú EV4. Ak batériové auto nechcete, budete si môcť kúpiť chystanú K4.
Potrebujete techniku stojacu na pomedzí? Ani to nebude čoskoro problém! Pre Európu oznámená novinka časom dostane aj plne hybridnú verziu, presnejšie povedané – dorazí už v roku 2026.
Bez elektrifikácie, s manuálom!
Kórejský konkurent Golfu však bude chcieť zaujať aj dobrou cenou, takže v základe sa pripravte na preplňovaný litrový trojvalec T-GDI s maximálnym výkonom 115 koní, ktorý bude spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou! Bez akejkoľvek dodatočnej elektrifikácie...
Ak radenie so spojkou nevyhľadávate, budete môcť manuál vymeniť za 7-stupňovú dvojspojku, v takom prípade ale dostanete bez možnosti voľby aj mild-hybridnú techniku.
Nechýba ani štvorvalec
Chcete radšej väčší a výkonnejší agregát? V takom prípade si budete môcť objednať štvorvalec 1.6 T-GDI s turbom naladeným na 150 alebo 180 koní. Táto pohonná jednotka však bude spárovaná výlučne so sedemstupňovým dvojspojkovým automatom.
Aby ste si urobili trochu presnejší obrázok o tom, čo je K4 zač, mohli by vás zaujímať jej rozmery. Klasický päťdverový hatchback má dĺžku 4440 mm a šírku 1850 mm, takže zapadá do medzery medzi Volkswagenom Golf s Škodou Octavia. Kia však má ohromný rázvor až 2720 milimetrov, to je o 40 mm viac v porovnaní s mladoboleslavským liftbackom.
Zmestí sa do 20 tisíc
Preto asi neprekvapí, že Kia sľubuje najväčší priestor pre nohy v pozdĺžnom smere v tejto triede a k nemu dostanete batožinový priestor so základným objemom 438 litrov. To je v porovnaní so 600-litrovým kufrom Octavie o dosť menšie číslo, na druhej strane však dostanete v Golfe len 381 litrov.
Ceny a jednotlivé výbavové verzie pre slovenský trh Kia zatiaľ neoznámila, ale najlacnejší Ceed momentálne stojí 18 490 eur. Za tieto peniaze dostanete tiež 1.0 T-GDI so 6-stupňovým manuálom, len s nižším výkonom – presne 100 koní. K4 bude asi drahšia, už kvôli rozširujúcemu sa zoznamu povinných bezpečnostných systémov. Tipujeme ale, že by Kia mohla chcieť udržať cenovku pod hranicou 20 tisíc eur.
Aj benzínová K4 bude v interiéri vybavená (podobne ako elektromobily) širokouhlou obrazovkou s uhlopriečkou takmer 30 palcov. Je zložená z menšieho 12,3-palcového digitálneho prístrojového panelu, nasleduje 5,3-palcový displej klimatizácie a opäť 12,3-palcová tentokrát dotyková obrazovka infotainmentu.
Súčasťou štandardu bude Apple CarPlay a Android Auto, za indukčnú nabíjačku mobilov si naopak priplatíte. Podobné to bude s lepším audiom Harman Kardon či vyhrievanými i ventilovanými prednými sedačkami čalúnenými syntetickou kožou.
zdroj: Kia