Kia K9

Kia K9

Nový sedan so sviežim, aj keď troška "nemeckom inšpirovaným" dizajnom a pohonom zadných kolies sa vo štvrtom kvartáli roka 2012 predstaví na niekoľkých kľúčových svetových trhoch. Nová vlajková loď patrí na vrchol globálnej ponuky Kia Motors a pre spoločnosť predstavuje skutočne dôležitý automobil. Ide o prvé vozidlo značky Kia s pohonom zadných kolies, ktoré je postavené na vlastnej platforme.

K9 je o jednoduchej elegancii, vyvážených proporciách a nekomplikovaných povrchoch, hovorí šéf oddelenia dizajnu spoločnosti Kia Peter Schreyer

S celkovou dĺžkou 5 090 mm a rázvorom kolies 3 045 mm ponúka model K9 veľkorysý priestor pre cestujúcich vpredu aj vzadu. Celková šírka 1 900 mm a výška 1 490 mm to len podtrhujú. Snaha o čo najlepšiu aerodynamiku bola taktiež na programe dňa a tak je hodnota odporu vzduchu Cx na veľmi slušnej úrovni 0,27.

Model K9 bude na zahraničných trhoch spočiatku k dispozícii s pohonnou jednotkou Lambda V6 MPI s objemom 3,8 l a výkonom 290 koní. Na budúci rok sa do globálnej ponuky motorov zaradí aj motor GDI s objemom 3,8 l a výkonm 334 koní. Tieto DOHC atmosférické motory s objemom 3,8 l sú vybavené dvojitým plynule variabilným časovaním ventilov (CVVT) a variabilným nasávacím systémom (VIS). Vo výbave každého modelu K9 sa nachádza úplne nová osemstupňová automatická prevodovka z dielne automobilky Kia.

Kia K9 má nepochybne zaujímavý interiér

Kia K9 má nepochybne zaujímavý interiér

Karoséria, ktorej 74,3 % pozostáva z vysokopevnostnej ocele, spolu s elektronicky riadeným pneumatickým odpružením s päťprvkovou geometriou zavesenia kolies vpredu aj vzadu prispievajú k doposiaľ nepoznaným jazdným vlastnostiam u tejto značky. Vďaka štyrom jazdným režimom (úsporný, normálny, športový a pre jazdu po snehu) si vodič môže zvoliť preferované nastavenie zavesenia kolies, riadenia, motora a prevodovky, ktoré je ideálne pre rôzne povrchy vozovky a jazdné štýly.

V závislosti od výbavy modelu budú k dispozícii prvky aktívnej bezpečnosti, ako napr. plne adaptívne svetlomety s technológiou LED, systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDWS), radarový systém detekcie mŕtveho uhla (BSD) a monitor okolia (AVM) so štyrmi kamerami.

Medzi komfortné funkcie patrí 12,3-palcový LCD displej, projekčný displej (HUD), dva 9,2-palcové monitory pre cestujúcich na zadných sedadlách, zvukový systém Lexicon so 17 reproduktormi (od spoločnosti Harman) a inteligentný tempomat (SCC), ktorý upravuje rýchlosť vozidla tak, aby si zachovávalo odstup od vpredu idúceho vozidla. Špeciálna výbava „VIP“ ponúka dve vyhrievané a odvetrávané zadné sedadlá so sklápateľným operadlom, posuvnou sedacou časťou a spodnou opierkou na nohy pre pravé sedadlo, spolu s funkciou posunutia predného sedadla spolujazdca dopredu v prípade, že nie je obsadené.

Ceny ani dátum spustenia predaja mimo domovského trhu zatiaľ neboli zverejnené. V každom prípade sme ale zvedaví!