BYD predáva tento automobil na domácom čínskom trhu pod názvom Seagull a v základe ho môžete mať za 56 800 jüanov, v prepočte na aktuálny kurz za 6937 eur! Tamojší model má síce o 10 kW slabší elektromotor (55 kW/75 koní), ale inak má tú istú 30-kilowatthodinovú batériu.
Európska verzia Dolphin Surf má 65 kW, teda 88 koní, ale dostanete rovnaký trakčný akumulátor LFP Blade s 30 kWh, pričom v Nemecku bola stanovená cena za výbavu Active 19 990 eur.
Onedlho z Maďarska
Samozrejme ide o skoro trojnásobnú (!) cenu, pod ktorú sa podpísala nielen doprava či DPH, ale tiež nové, nedávno zavedené vyššie colné sadzby na elektromobily vyrobené v Číne a pochopiteľne i vedomie značky BYD, že si môže dovoliť chcieť tieto peniaze za štvormetrový hatchback s normovaným dojazdom 220 kilometrov podľa WLTP, keď vie, že VW ID.1 bude za rovnaké peniaze, ale s dĺžkou necelých 3,9 metra, ale najskôr v roku 2027.
BYD navyše dokončuje továreň v Maďarsku, kde sa bude vyrábať práve Dolphin Surf, čim sa auto zbaví dovozného cla, nákladom na prepravu na vzdialenosť zhruba 21 tisíc kilometrov a tým pádom bude môcť byť ešte o čosi lacnejší.
Skôr Fabia ako Citygo
Pre úplnosť dodávame, že základný malý čínsky elektromobil zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 11,1 sekundy, maximálnu rýchlosť má obmedzenú na 150 kilometrov za hodinu, motor poháňa predné kolesá a v meste by mal vďaka rekuperácii zvládnuť podľa WLTP 356 kilometrov.
O niečo vyššie sme načali rozmery, tak si ich môžeme prebehnúť detailne. BYD má dĺžku 3990 mm, šírku 1720 mm, výšku 1590 mm a rázvor náprav 2500 milimetrov. To okrem iného znamená, že Dolphin Surf nie je mestské mini ale malé auto na úrovni minulej generácie Škody Fabia. A k tomu pridáva kufor s objemom od 308 do 1037 litrov.
Ak budete chcieť od tohto auta viac, máte možnosť objednať si (momentálne v Nemecku za 22 490 eur) výbavu Boost, ktorá identický elektromotor kombinuje s väčšou batériou s kapacitou 43,2 kilowatthodiny. Kvôli vyššej hmotnosti (1370 vs. 1294 kg) sa vám trochu zhorší akcelerácia na stovku (12,1 sekundy), ale tiež predĺži dojazd na 322 kilometrov.
Baterka stačí, ale má to malý výkon? Aj v tom vám vie BYD vyjsť v ústrety. Najdrahší stupeň Comfort za 26 990 eur totiž kombinuje väčšiu baterku so 115 kW, inak povedané, dostanete 156 koní a 220 Nm, ktoré hatchback postrčia na stovku za 9,1 sekundy.
Ako powerbanka
Kým 30-kWh akumulátor môžete nabíjať maximálnym výkonom 65 kW, s vyššou kapacitou vám pustí 85 kW. Z 10 na 80 percent by ste v oboch prípadoch mali nabíjať 30 minút. Alebo môžete využiť domáci wallbox vďaka 11-kW integrovanej nabíjačke.
A len pre zaujímavosť, Dolphin Surf má v štandarde integrované rozhranie V2L, takže vám poslúži aj ako powerbanka s príkonom 3300 wattov, respektíve 3,3 kW.
Posádka nájde v interiéri otočnú dotykovú obrazovku s uhlopriečkou 10,1 palca, indukčnú nabíjačku telefónov, dva držiaky na nápoje a asi ste už z vyššie spomínaných parametrov kufra pochopili, že dve zadné sedačky sú sklopné.
Slovenské ceny BYD Dolphin Surf zatiaľ nemáme, ale značka svoje autá už u nás predáva. Plug-in hybridný BYD Seal U DM-i za 38 490 eur, BYD Seal stojí 45 690 eur a crossover Sealion 7 vychádza na 47 690 eur.
zdroj: BYD