Aby náhodou nedošlo k omylu, Lexus nezačne od zajtra vyrábať bežné auta a nezaradí sa do mainstreamu. A nestane sa tak ani o rok, o dva či o dekádu. Jeho úlohou bude ďalej vyrábať luxusné modely, ako tomu bolo doteraz. Nástupom novej značky Century na úplný vrchol koncernu Toyota nedošlo k jeho degradácii, len sa skrátka objavil niekto ďalší, kto bude vyrábať ešte noblesnejšie a drahšie autá.

Lexus môže z tejto pozície paradoxne dokonca ešte niečo vyťažiť. Menší tlak na jeho autá, respektíve zmena vnímania toho, čo od neho môžu zákazníci očakávať, by mu dokonca mohli „rozviazať ruky“, čo naznačujú aj tri nové tokijské koncepty.

Century nenahradzuje Lexus, stojí nad ním

Než sa k nim dostaneme, dovoľte ešte jednu parafrázu. Keď sa BMW stalo 100-percentnou materskou automobilkou značky Rolls-Royce, asi si nikto nemyslel, že Nemci začnú mníchovské stroje schválne degradovať, aby sa náhodou nepriblížili k  tradičným britským strojom. Rovnako nebude nutné siahať na kvalitu Lexusu, aby neohrozoval postavenie Century. Budú to skrátka dva iné svety.

Ten značky Lexus by odteraz mohol byť... povedzme, že pestrejší. Dnes už tradičné pozície značky zastupuje koncept crossoveru nazvaného LS Coupe. K jeho zvláštnostiam patria napríklad zadné „samovražedné“ dvere, alebo neobvyklé veko batožinového priestoru, ktoré sa odklopí dolu k nárazníku a posuvná podlaha vám tašky či kufre prisunie rovno k nohám.

Do výroby nemusí mať ďaleko

V zásade nepochybujeme o tom, že táto novinka (k jej technike Lexus neprezradil nič konkrétne) má potenciál dostať sa do výroby, pochybujeme ale, že by sa tak stalo aj s vyššie uvedenými konštrukčnými „kuriozitami“. V podobnom znení sa dá hovoriť aj o interiéri, respektíve pracovisku vodiča, ktorý dostal dvojici nad sebou umiestnených displejov.

Detaily však vyzerajú zaujímavo, čo sa týka napríklad na výšku otočených obrazoviek integrovaných do zadnej časti operadiel predných sedadiel, či posuvného a výsuvného displeja pre spolujazdca vpredu.

V rámci poslednej míle

Ďalšou už menej obvyklou alternatívou je LS Micro, jednomiestny automobil či skôr prepravník do mesta, ak máte radšej individuálnu dopravu ako tú hromadnú. Trojkolesová čiastočne presklená krabica tiež neprezrádza formu pohonu, ani v najmenšom ale nepochybujeme, že ide o elektromobil a navyše s kompletne autonómnym riadením.

Vozidlo nemá prakticky žiadne tradičné ovládacie prvky, teda ak nepočítame dotykové displeje a zrejme aj ovládanie pomocou gestikulácie. Jednomiestna kabína môže kvôli uzatvorenej zadnej časti pôsobiť klaustrofobicky, na druhej strane môže v iných pasažieroch evokovať pocit bezpečia. Potenciál dostať sa do výroby? Tipujeme, že dnes skoro nulový... ale o päť, desať rokov. V obrovských aglomeráciách, ako je aj Tokio. Prečo nie.

Zvykajte si na iný luxus

Pravdepodobne najbláznivejšie pôsobí koncept LS bez ďalšieho dodatočného prívlastku, ale len na prvý pohľad. Stačí si totiž spomenú na model LM, aby ste si uvedomili, že luxusný minivan značka Lexus v skutočnosti už vyrába a predáva.

Rozdiel je samozrejme v počte náprav a kolies. V tomto prípade sa dizajnéri automobilky trochu odtrhli z reťaze a nadelili „dodávke“ štyri zadné kolesá. Popravde, netušíme, aký presne má byť ich význam. Ak by ale išlo o elektromobil a vozidlo využívalo neštandardne veľkú trakčnú batériu s vyššiu hmotnosťou, tri nápravy by pochopiteľne dokázali rozložiť váhu lepšie ako dve. Stále to ale nie je nutnosť, ale len možnosť. Čo naopak zmysel dáva, je možnosť zmenšiť štvoricu zadných kolies tak, aby čo najmenej zasahovali do kabíny.

Interiér vyzerá ako cez kopírku z SUV LS Coupe, v tomto prípade však stojí za zmienku predovšetkým obrovský vnútorný priestor a pohodlie vytvorené aj pri cestovaní na dlhé vzdialenosti.

Lexus k tomu dodáva, že chceli spochybniť vnímanie motoristov v tom, čo si predstavia, keď sa povie luxusná značka automobilov. Firma zároveň využíva fakt, že tradičné limuzíny strácajú na obľube v prospech crossoverov a iných neobvyklých karosárskych riešení.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Lexus