Vyzerá ako mix Bentaygy, Rolls-Royce Cullinan, pôvodných limuzín Toyota Century a zdvojenými svetlami tak trochu aj ako modely kórejského Genesisu. Inak povedané, opulencia novému japonskému SUV určite nechýba, na druhej strane proporcie, silueta a istá zavalitosť robia z novinky tak trochu tank na kolesách.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Aj nové Century je samozrejme opäť koncipované ako šoférske auto, v tomto prípade len štvormiestne a postavené na známej upravenej modulárnej platforme TNGA. Vozidlo má dĺžku 5205 mm, šírku 1990 mm, výšku 1805 mm a rázvor náprav 2950 milimetrov.

O jeho pohon sa stará hybridná technika, ktorý kombinuje 3,5-litrový benzínový šesťvalec 2GR-FXS s elektromotormi, automatickou prevodovkou s plynulou zmenou prevodového pomeru a pohonom všetkých kolies.

Ide o plug-in hybrid s batériou umiestnenou v podlahe, Japonci však tak trochu v britskom štýle RR žiadne konkrétne dáta neuvádzajú. Podľa všetkého ide o systém použitý v chystanom Lexuse TX, ktorý má vo verzii 550h+ systémový výkon 412 koní, pripomíname ale, že naladenie Century nemusí byť rovnaké.

K zaujímavým detailom patria napríklad zadné dvere, ktoré sa dajú kvôli čo najjednoduchšiemu nastupovaniu otvoriť do uhla 75 stupňov, kabína má rovnú podlahu a nechýbajú elektricky výsuvné schodíky, respektíve stúpačka a tiež držadlá pri zadných stĺpikoch, aby bolo vystupovanie či nastupovanie pre posádku ešte o niečo jednoduchšie a dôstojnejšie.

Aby bol interiér čo najtichší, všade nájdete vrstvené sklá, pričom jedno ďalšie sa objavuje aj medzi interiérom a batožinovým priestorom. Zvláštne je, že pri premiére automobilka ukázala tiež prototyp s posuvnými zadnými dverami, momentálne ale netušíme, či pôjde o príplatkovú výbavu alebo to bola len ukážka zvažovaných možností (podľa aktuálnych inforácií pôjde o nadštandardnú výbavu - pozn. red.).

Pre majiteľov, ktorí budú sedieť radšej za volantom, má Toyota pripravené dva 12,3-palcové displeje, systém riadenia kolies zadnej nápravy a samozrejme výber špičkových materiálov a vrcholné spracovanie. Aby automobilka udržala kvalitu na maximálnej možnej úrovni, mesačne bude vyrábať v továrni Tahara len 30 áut.

Ich cena štartuje na spomínaných 25 miliónoch jenov, v prepočte teda Century vychádza na 158 tisíc eur, v tejto chvíli ale nie je jasné, či sa bude vyvážať aj na niektoré zahraničné trhy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Toyota