Bentley tvrdí, že sa jeho dizajnéri nechali pri návrhu inšpirovať bohatou históriou a slávnymi Grand Tourermi zo začiatku 20. storočia. Za všetky modely automobilka vypichla hlavne šesťvalcový Speed ​​Six so zákazkovou karosériou Gurney Nutting Sportsman z roku 1930, ktorý je známy pod prezývkou Blue Train.

Tú získalo kupé po pretekoch medzi vlakom „Le train bleu“ a modelom Speed Six, ktoré odšoféroval bývalý predseda predstavenstva automobilky a pretekár Woolf Barnato. Ten mimochodom trikrát vyhral Le Mans a spolu s kamarátmi vytvoril partiu známu ako Bentley Boys.

Na oslavu víťazstva

Barnato sa stavil o 200 libier (čo bol v tom čase viac ako ročný zárobok bežného Angličana), že bude popíjať vo svojom obľúbenom londýnskom klube skôr, ako vlak dorazí z Cannes do prístavného Calais. Štart mali samozrejme z rovnakého miesta...

Výsledok? Barnato napriek jednému defektu, problémom s nájdením cisterny s palivovom a pochopiteľne nutnosti nechať sa previezť trajektom cez kanál La Manche loďou skutočne zaparkoval na londýnskej Saint James's Street pred klubom pár minút predtým, ako Le train bleu dorazil do stanice v Calais!

Opäť tri miesta, len trochu inak

Koncept EXP 15 pripomína práve tento príbeh, nie však len štylistickými odkazmi na karosérii. Speed Six mal trojmiestny interiér – dve klasické sedadlá vpredu a tretie vzadu za spolujazdcom, otočené o 90 stupňov. Novinka Bentley je tiež trojmiestna, ale návrhári vymysleli trochu iný koncept.

Vpredu sedí len samotný vodič a vedľa seba má voľný priestor, ktorý je možné využiť napríklad pre uloženie na mieru vyrobených kufrov či lôžko pre štvornohého člena rodiny. Dvojica cestujúcich má potom vzadu k dispozícii dve samostatné kreslá so všetkým mysliteľným komfortom, vrátane chladničky, držiakov na poháre a fľašu šampanského či vlastnú lampu.

Aj s vyhliadkou

Chceli by ste si ho vychutnať pri pikniku v prírode? Nie je problém. Zadné čelo kupé EXP 15 môžete vyklopiť a spolu s poduškami využiť ako lavičku. Veko hlavného zadného batožinového priestoru poslúži ako strieška pred horším počasím a spomínanú lampu môžete v záujme zachovania romantiky prisunúť po koľajnici k zadným držiakom na pitie.

Ak sa naopak budete vzadu nudiť, môžete samostatné kreslo na ľavej strane posunúť do takzvanej pozície „kopilota“ a baviť sa so šoférom, alebo ho pri odpočívaní sklopiť a vytvoriť z neho lôžko na úrovni prvej triedy. Pri vystupovaní či nastupovaní sa dá naopak otočiť o 45 stupňov, aby ste kupé mohli elegantne opustiť či „naskočiť“ na jeho palubu.

Pretože máte pred sebou elektromobil, obrovská predná kapota nemá tak trochu logiku, aj poď ňou je ale ukrytý batožinový priestor, aby posádka neprišla o zadné piknikové posedenie. Interiér je plný drahých materiálov, okrem iného hodvábu, titánu vytlačeného na 3D tlačiarni a okrem obligátneho hliníku, dreva a ďalších kovov tu nájdete tiež kameň.

Zaujímavé je, že Bentley nový elektrický pohon prakticky nespomína, ak nepočítame poznámku o pohone oboch náprav. Nepoznáme preto výkony, informácie o batérii či nabíjaní, okrem krátkej zmienky o plánovanom „dlhom dojazde“ a „rýchlosti nabíjania zodpovedajúcom pohodliu, na ktoré sú zákazníci značky zvyknutí“.

Bentley sonduje, kam sa posunúť

V tejto chvíli samozrejme nevieme, či sériové auto bude tiež zodvihnutý liftback s dvojicou dverí vľavo a jednými dverami vpravo. Či pôjde o dvojpriestorový automobil či klasickejšiu limuzínu s trojpriestorovou karosériou. V tomto smere ostáva Bentley skúpe na slovo. Automobilka ale priznáva, že EXP 15 je tak trochu všetkým, aby otestovalo, kam sa bude uberať trh, respektíve čo by sa mohlo páčiť jej zákazníkom.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 30 obrázkov

zdroj: Bentley