Ferrari vracia na scénu jedno z najslávnejších mien. Pod označením 250 Testa Rossa (v preklade červená hlava, podľa typickej farby hláv motora) sa prvýkrát objavilo na prelome 50. a 60. rokov, väčšina si ale skôr pamätá Testarossu Type F110 z roku 1984, dvanásťvalcové kupé s charakteristickými lamelami na širokých bokoch.

Tentokrát prichádza auto na scénu ako 849 Testarossa, len v jeho číselnom označení je tak trochu zmätok, pretože novina síce má osemvalec, ale nie objem 4,9 litra, pretože pred zadnou nápravou pracuje štvorlitrová V8.

Opäť dobíjací hybrid

V programe značky novinka nahradzuje SF90, takže sa zaraďuje pod (paradoxne šesťvalcový) vrcholný model F80 a logicky nad Ferrari 296 GTB.

Aj Testarossa je vybavená plug-in hybridným pohonom, ktorý bol podľa Ferrari „v porovnaní s priamym predchodcom kompletne prepracovaný“. Čo sa dá ťažko spochybňovať, pretože konštruktéri použili nové hlavy valcov (áno, sú červené), prepracovali blok, použili nové väčšie turbodúchadlá z F80, ľahšie vačky a titánové skrutky. Výfukový systém vyrobený z inconelu (zliatina na báze niklu a chrómu) má navyše o 20 % väčší priemer a je o 10 % dlhší, ale vylepšili tiež palivový systém, medzichladiče a množstvo ďalších prvkov.

4 motory

Výsledkom je 830 koní pri 7500 ot./min. a 842 newtonmetrov pri 6500 ot./min., pričom konštruktéri posunuli maximum o 300 otáčok na 8300 otáčok za minútu. Nová jednotka má v porovnaní so štandardnou SF90 o 50 koní viac a krútiaci moment poskočil o 42 Nm.

S motorom spolupracuje 8-stupňová dvojspojková automatická prevodovka do ktorej je integrovaný elektromotor a ďalšie dve elektrické jednotky poháňajú prednú nápravu. Do systému je zaradená trakčná batéria s kapacitou 7,45 kWh, ktorá autu dovolí v režime eDrive prejsť 25 kilometrov čisto na elektrinu.

Od počiatku s paketom Fiorano

Nová Testarossa s touto zostavou a pri suchej hmotnosti len 1570 kg zvládne šprint z 0 na 100 km/h „pod 2,3 sekundy“, dvojnásobné tempo má za 6,35 sekundy, zatiaľ čo zo stovky na nulu zabrzdí na vzdialenosť 28,5 metra. Pozoruhodný je tiež čas z domáceho testovacieho okruhu Fiorano, ktoré 849 pokorí za 1 minútu 17,5 sekundy, čo je o 1,2 sekundy rýchlejší čas v porovnaní s SF90 Stradale a o 0,2 sekundy lepší výsledok, ako dosiahla limitovaná a silnejšia verzia SF90 XX Stradale.

Len pripomíname, že uvedený čas Testarossa dosiahla s príplatkovým paketom Assetto Fiorano, ktorý znižuje hmotnosť o 30 kg vďaka kompozitom a titánu, odľahčeným sedadlám a tiež 20-palcovým karbónovým kolesám (!), ktoré zároveň znižujú neodpruženú hmotnosť.

Assetto Fiorano má tiež upravenú aerodynamiku, tuhšie naladené adaptívne tlmiče Multimatic, o 35 percent ľahšie pružiny, auto má o 10 percent menší náklon v zákrutách a nechýba ani možnosť zdvíhať prednú nápravu pri prejazde retardérov či väčších nerovností.

Ferrari bude k Testarosse ponúkať rôzne značky pneumatík (Michelin, Pirelli, Bridgestone), ale k najlepšej a najrýchlejšej verzii vám dodá Michelin Pilot Sport Cup2, špeciálne vyvinuté gumy pre tento konkrétny model.

Aby sme nezabudli, 4718 mm dlhé, 2304 mm široké a 1225 mm vysoké kupé s rázvorom náprav 2650 mm má maximálnu rýchlosť „viac ako 330 kilometrov za hodinu“ a novinka bude pri uvedení na trh dostupná aj ako otvorený Spider.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 18 obrázkov

zdroj: Ferrari