Ferrari vracia na scénu jedno z najslávnejších mien. Pod označením 250 Testa Rossa (v preklade červená hlava, podľa typickej farby hláv motora) sa prvýkrát objavilo na prelome 50. a 60. rokov, väčšina si ale skôr pamätá Testarossu Type F110 z roku 1984, dvanásťvalcové kupé s charakteristickými lamelami na širokých bokoch.
Tentokrát prichádza auto na scénu ako 849 Testarossa, len v jeho číselnom označení je tak trochu zmätok, pretože novina síce má osemvalec, ale nie objem 4,9 litra, pretože pred zadnou nápravou pracuje štvorlitrová V8.
Opäť dobíjací hybrid
V programe značky novinka nahradzuje SF90, takže sa zaraďuje pod (paradoxne šesťvalcový) vrcholný model F80 a logicky nad Ferrari 296 GTB.
Aj Testarossa je vybavená plug-in hybridným pohonom, ktorý bol podľa Ferrari „v porovnaní s priamym predchodcom kompletne prepracovaný“. Čo sa dá ťažko spochybňovať, pretože konštruktéri použili nové hlavy valcov (áno, sú červené), prepracovali blok, použili nové väčšie turbodúchadlá z F80, ľahšie vačky a titánové skrutky. Výfukový systém vyrobený z inconelu (zliatina na báze niklu a chrómu) má navyše o 20 % väčší priemer a je o 10 % dlhší, ale vylepšili tiež palivový systém, medzichladiče a množstvo ďalších prvkov.
4 motory
Výsledkom je 830 koní pri 7500 ot./min. a 842 newtonmetrov pri 6500 ot./min., pričom konštruktéri posunuli maximum o 300 otáčok na 8300 otáčok za minútu. Nová jednotka má v porovnaní so štandardnou SF90 o 50 koní viac a krútiaci moment poskočil o 42 Nm.
S motorom spolupracuje 8-stupňová dvojspojková automatická prevodovka do ktorej je integrovaný elektromotor a ďalšie dve elektrické jednotky poháňajú prednú nápravu. Do systému je zaradená trakčná batéria s kapacitou 7,45 kWh, ktorá autu dovolí v režime eDrive prejsť 25 kilometrov čisto na elektrinu.
Od počiatku s paketom Fiorano
Nová Testarossa s touto zostavou a pri suchej hmotnosti len 1570 kg zvládne šprint z 0 na 100 km/h „pod 2,3 sekundy“, dvojnásobné tempo má za 6,35 sekundy, zatiaľ čo zo stovky na nulu zabrzdí na vzdialenosť 28,5 metra. Pozoruhodný je tiež čas z domáceho testovacieho okruhu Fiorano, ktoré 849 pokorí za 1 minútu 17,5 sekundy, čo je o 1,2 sekundy rýchlejší čas v porovnaní s SF90 Stradale a o 0,2 sekundy lepší výsledok, ako dosiahla limitovaná a silnejšia verzia SF90 XX Stradale.
Len pripomíname, že uvedený čas Testarossa dosiahla s príplatkovým paketom Assetto Fiorano, ktorý znižuje hmotnosť o 30 kg vďaka kompozitom a titánu, odľahčeným sedadlám a tiež 20-palcovým karbónovým kolesám (!), ktoré zároveň znižujú neodpruženú hmotnosť.
Assetto Fiorano má tiež upravenú aerodynamiku, tuhšie naladené adaptívne tlmiče Multimatic, o 35 percent ľahšie pružiny, auto má o 10 percent menší náklon v zákrutách a nechýba ani možnosť zdvíhať prednú nápravu pri prejazde retardérov či väčších nerovností.
Ferrari bude k Testarosse ponúkať rôzne značky pneumatík (Michelin, Pirelli, Bridgestone), ale k najlepšej a najrýchlejšej verzii vám dodá Michelin Pilot Sport Cup2, špeciálne vyvinuté gumy pre tento konkrétny model.
Aby sme nezabudli, 4718 mm dlhé, 2304 mm široké a 1225 mm vysoké kupé s rázvorom náprav 2650 mm má maximálnu rýchlosť „viac ako 330 kilometrov za hodinu“ a novinka bude pri uvedení na trh dostupná aj ako otvorený Spider.
zdroj: Ferrari