MG dorazilo do Európy s dvojicou úplne nových modelov, ktoré si v rámci koncernu SAIC vypožičalo od sesterskej značky IM Motors. Tá mala premiéru na starom kontinente už vlani v Ženeve, tam však ešte vystupovala sama za seba. IM v tom čase predstavilo okrem iného sedan L6, ktorý sa v tejto chvíli vracia na európsky trh ako IM5 a k nemu pribudol technicky spriaznený crossover IM6, ktorý sa vzhliadol v Tesle Model Y dokonca aj svojim dizajnom.

Kompletne všetky technické detaily pre Európu upravených áut zatiaľ nepoznáme, ale... Ich podstatou je nová 800-voltová architektúra. Liftback IM5 bude dostupný s batériami s kapacitou 75 (73,5 využiteľných) alebo 100 kilowatthodín (96,5 kWh využiteľných), pričom väčšia z nich novinke zabezpečuje dojazd podľa metodiky WLTP až 710 kilometrov, menšia stačí na 489 kilometrov.

800 V a 350 kW

Vozidlá zvládajú nabíjanie maximálnym výkonom až 350 kW, takže z 10 na 80 percent je možné dostať sa v ideálnom prípade už za 17 minút, tvrdí MG.

Automobilka sa pochválila tiež veľmi slušnou aerodynamikou. Pri použití 19-palcových diskov so špeciálne upravenými optimalizovanými krytmi uvádza koeficient aerodynamického odporu Cd 0,226. A keď už spomíname kolesá, za zmienku tiež stojí riadenie zadnej nápravy, ktoré zmenšuje polomer otáčania na 4,99 metra.

Stovka za 3 sekundy a nejaké drobné

IM5 je vo vrcholnej verzii poháňané dvojicou elektromotorov Hurricane s celkovým systémovým výkonom až 752 koní a maximálnym kombinovaným krútiacim momentom 802 newtonmetrov. Najvyššia rýchlosť je posunutá na hranicu 260 kilometrov za hodinu, auto zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v tejto verzii MG uvádza dojazd 574 kilometrov.

Základné, najslabšie MG IM5 poskytuje 295 koní, 450 Nm, na dosiahnutie stovky z miesta potrebuje 6,8 sekundy a maximálku má zníženú na rovných 200 kilometrov za hodinu. Poslednou alternatívou je potom prostredné prevedenie s výkonom 408 koní, krútiacim momentom 500 Nm, zrýchlením z 0 na 100 za 4,9 sekundy a schopnosťou dosiahnuť 220 km/h. A práve tento model s dodatkom Long Range by mal mať v kombinácii s väčšou 100-kWh batériou dojazd 710 kilometrov.

Proti Modelu Y

Crossover IM6 je na tom technicky takmer rovnako, bude však zo začiatku v predaji len s väčším akumulátorom s využiteľnou kapacitou 96,5 kWh. Tento model začína s výkonom 408 koní a 500 Nm. To mu stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, maximálku 200 km/h a dojazd 528 km.

Šestka Performance má potom 752 koní, 802 Nm, stovku pokorí za 3,5 sekundy a obmedzovač má posunutý na 240 kilometrov za hodinu. Dojazd vychádza podľa WLTP na 504 kilometrov.

Doménou interiérov oboch áut je veľký 26,3-palcový displej s rozlíšením Ultra HD, ktorý je dotykový len čiastočne a na stredovej konzole ho doplňuje menšia dotyková obrazovka s uhlopriečkou 10,5 palca. Všetky prvé autá budú vybavené panoramatickou strechou a audiosystémom s 20 reproduktormi.

Ceny? Pre kontinentálnu Európu sú zatiaľ utajované, tie britské ale poznáme. IM5 začína na hranici (v prepočte) 45 710 eur, čo je zhruba o 2280 eur menej v porovnaní zo základnou Teslou Model 3 v Británii. IM5 Long Range vychádza na 52 140 eur a Performance stojí 56 200 eur. Za väčšie IM6 dajú Briti 55 600, respektíve 59 100 eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: MG