MG dorazilo do Európy s dvojicou úplne nových modelov, ktoré si v rámci koncernu SAIC vypožičalo od sesterskej značky IM Motors. Tá mala premiéru na starom kontinente už vlani v Ženeve, tam však ešte vystupovala sama za seba. IM v tom čase predstavilo okrem iného sedan L6, ktorý sa v tejto chvíli vracia na európsky trh ako IM5 a k nemu pribudol technicky spriaznený crossover IM6, ktorý sa vzhliadol v Tesle Model Y dokonca aj svojim dizajnom.
Kompletne všetky technické detaily pre Európu upravených áut zatiaľ nepoznáme, ale... Ich podstatou je nová 800-voltová architektúra. Liftback IM5 bude dostupný s batériami s kapacitou 75 (73,5 využiteľných) alebo 100 kilowatthodín (96,5 kWh využiteľných), pričom väčšia z nich novinke zabezpečuje dojazd podľa metodiky WLTP až 710 kilometrov, menšia stačí na 489 kilometrov.
800 V a 350 kW
Vozidlá zvládajú nabíjanie maximálnym výkonom až 350 kW, takže z 10 na 80 percent je možné dostať sa v ideálnom prípade už za 17 minút, tvrdí MG.
Automobilka sa pochválila tiež veľmi slušnou aerodynamikou. Pri použití 19-palcových diskov so špeciálne upravenými optimalizovanými krytmi uvádza koeficient aerodynamického odporu Cd 0,226. A keď už spomíname kolesá, za zmienku tiež stojí riadenie zadnej nápravy, ktoré zmenšuje polomer otáčania na 4,99 metra.
Stovka za 3 sekundy a nejaké drobné
IM5 je vo vrcholnej verzii poháňané dvojicou elektromotorov Hurricane s celkovým systémovým výkonom až 752 koní a maximálnym kombinovaným krútiacim momentom 802 newtonmetrov. Najvyššia rýchlosť je posunutá na hranicu 260 kilometrov za hodinu, auto zvládne akceleráciu z 0 na 100 km/h za 3,2 sekundy a v tejto verzii MG uvádza dojazd 574 kilometrov.
Základné, najslabšie MG IM5 poskytuje 295 koní, 450 Nm, na dosiahnutie stovky z miesta potrebuje 6,8 sekundy a maximálku má zníženú na rovných 200 kilometrov za hodinu. Poslednou alternatívou je potom prostredné prevedenie s výkonom 408 koní, krútiacim momentom 500 Nm, zrýchlením z 0 na 100 za 4,9 sekundy a schopnosťou dosiahnuť 220 km/h. A práve tento model s dodatkom Long Range by mal mať v kombinácii s väčšou 100-kWh batériou dojazd 710 kilometrov.
Proti Modelu Y
Crossover IM6 je na tom technicky takmer rovnako, bude však zo začiatku v predaji len s väčším akumulátorom s využiteľnou kapacitou 96,5 kWh. Tento model začína s výkonom 408 koní a 500 Nm. To mu stačí na zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy, maximálku 200 km/h a dojazd 528 km.
Šestka Performance má potom 752 koní, 802 Nm, stovku pokorí za 3,5 sekundy a obmedzovač má posunutý na 240 kilometrov za hodinu. Dojazd vychádza podľa WLTP na 504 kilometrov.
Doménou interiérov oboch áut je veľký 26,3-palcový displej s rozlíšením Ultra HD, ktorý je dotykový len čiastočne a na stredovej konzole ho doplňuje menšia dotyková obrazovka s uhlopriečkou 10,5 palca. Všetky prvé autá budú vybavené panoramatickou strechou a audiosystémom s 20 reproduktormi.
Ceny? Pre kontinentálnu Európu sú zatiaľ utajované, tie britské ale poznáme. IM5 začína na hranici (v prepočte) 45 710 eur, čo je zhruba o 2280 eur menej v porovnaní zo základnou Teslou Model 3 v Británii. IM5 Long Range vychádza na 52 140 eur a Performance stojí 56 200 eur. Za väčšie IM6 dajú Briti 55 600, respektíve 59 100 eur.
zdroj: MG