Spojené štáty nedávno uvoľnili regulácie emisií, čo sa aktuálne prejavuje spomalení rastu predaja elektromobilov a posilňovaním vývoja nových modelov so spaľovacími motormi.
Reaguje na to aj Honda, ktorá nepracuje len s klasickou technikou, ale kvôli znižovaniu spotreby pripravuje budúce modely s hybridným pohonom. Aby pri tom niečo ušetrila, jej konštruktéri vyvinuli novú modulárnu platformu, ktorá by mala zaujímať aj nás.
Ľahšia, pevnejšia
Honda na nej totiž postaví nové generácie modelov Civic a CR-V, ktoré by mali doraziť aj do Európy a niekoľko ďalších, zatiaľ bližšie nešpecifikovaných áut. Japonci ju navrhli výlučne pre benzín-elektrické vozidlá, hovorí ale, že niektoré z poznatkov využije aj pri vývoji elektromobilov.
Ide v prvom rade o zvýšenie torznej tuhosti a tiež redukciu hmotnosti. Aby sme boli konkrétni... nové šasi je v porovnaní so súčasnou platformou (použitou napríklad pod karosériou aktuálnej Hondy Civic) ľahšie o 90 kg a konštruktéri zároveň zvýšili jeho pevnosť na kľúčových miestach, teda napríklad v miesta zavesenia prednej nápravy a motora.
Pozoruhodná modularita
Prvé auto s uvedenou technikou dorazí na trh v roku 2027, pričom modularita platformu dovolí Honde zdieľať až 60 percent komponentov medzi jednotlivými modelmi.
Ľahšia a tuhšia konštrukcia podľa Japoncov prispeje ku zdokonaleniu jazdných vlastností, komfortu a zároveň pomôže zvýšiť prevádzkovú efektivitu. O vylepšenú agilitu sa však nepostará len vyššia torzná tuhosť. Ako je vidieť na testovacom prototype, ktorý bol oblečený do zamaskovanej karosérie súčasnej Hondy Civic, zavesenie vyžíva významne širší rozchod kolies prednej aj zadnej nápravy, takže na mule museli byť rozšírené blatníky.
Honda v rámci akcie nazvanej Automotive Technology Workshop síce neprezradila, aké motory v nových modeloch použije, očakáva sa ale, že základom bude opäť benzínový dvojliter spriahnutý s dvojicou elektromotorov. Zároveň vieme, že nový Civic si požičia systém radenia Honda S+ Shift z nového kupé Prelude, ešte zaujímavejšia je však správa o novom šesťvalcovom motore.
Honda ho chce použiť v kombinácii s elektromotormi vo väčších modeloch, obávame sa však, že v tomto prípade mala na mysli len severoamerický trh. Alebo aby sme boli presní, Európu zatiaľ nespomínala.
zdroj: Honda















































