Špičková Puma ST 1.5 EcoBoost ostáva (po vypadnutí diesla) jedinou verziou na trhu, ktorá má objem motora väčší ako 1,0 litra. Všetky ostatné varianty sú poháňané menším benzínovým trojvalcom, ktoré čoskoro doplní model na úvodnej fotografii.

Ford dal novinke meno Puma ST Powershift a pod jej kapotou tiež pracuje litrový agregát, ponúkne však o niečo zaujímavejšie parametre. Doteraz najsilnejšie prevedenie malo 155 koní a 240 Nm, respektíve 220 Nm v kombinácii so sedemstupňovým automatom. Naproti tomu nový Powershift produkuje 170 koní pri 5750 otáčkach za minútu a 248 newtonmetrov pri 3000 ot./min.

Ford bude tento model predávať výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou (mimochodom nazvanou Poweshift, takže je jasné, kde autori brali inšpiráciu), s ktorou crossover zvládne zrýchlenie z miesta na stovku za 7,4 sekundy, teda o nezanedbateľných 1,3 sekundy rýchlejšie ako doteraz najvýkonnejšia litrová Puma.

Výrobca uvádza priemernú spotrebu 6,3 litra benzínu na 100 kilometrov a samozrejmosťou tejto konštrukcie je 48-voltová mild-hybridná architektúra s maličkou prídavnou lítiovo-iónovou baterkou a štartér-generátor s výkonom 10 koní, ktorými prostredníctvom remeňa podporuje spaľovací motor.

Ešte zaujímavejšie je, že ST Powershift preberá podvozok z ostrej Pumy ST, vrátane špecificky nastavenej, o 50 percent tuhšej zadnej torznej nápravy, iných priečnych skrutných stabilizátorov (vpredu s priemerom 24 mm a 28 mm vzadu) a patentovaných, smerovo vinutých zadných pružín zlepšujúcich stabilitu v priečnom smere a dvojplášťovými tlmičmi značky Hitachi.

Aby toho nebolo málo, nájdete tu tiež nový prevod riadenia s pomerom 11,4:1, ktorý je o 25 percent rýchlejší v porovnaní so štandardnou Pumou. A nové sú i tyče riadenia s inými čapmi, ktoré by mali zlepšiť odozvu v riadení.

Puma ST Powershift bude štandardne postavená na 19-palcových diskoch a majiteľov by mohol potešiť nielen prekalibrovaný posilňovač bŕzd, ale i predné kotúče s priemerom zväčšeným o 17 percent na výsledných 325 milimetrov.

Celok sa potom snaží vyšperkovať nový modrý odtieň Azura Blue (na fotkách), čierna strecha a ďalšie tmavé doplnky, predný nárazník s integrovaným spojlerom, ktorý podľa Fordu zvyšuje prítlak prednej nápravy až o 80 percent, nechýba ani odtrhová hrana predlžujúca strechu či športové sedačky.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Ford