Touareg II - SUV novej generácie - ľahší, dynamickejší, úspornejší

Ako u typu Tiguan, aj tu stavil VW na životnosť. Prvým predpokladom je až o neuveriteľných 208 kg nižšia hmotnosť základnej verzie. Ide o vývojový skok, lebo odolnosť karosérie proti torznému namáhaniu je o 5% vyššia, čím sa vo svete dostáva na vedúcu pozíciu. Druhým faktom je značne lepšia hodnota cw odporu vzduchu. Okrem aerodynamických detailov je to spôsobené tým, že Touareg II je nižší. Predná časť vozidla s DNA nových VW má menšiu čelnú plochu. Tretím predpokladom je, že k všetkým motorom sa sériovo dodáva 8-stupňová automatická prevodovka (prvá v tomto druhu vozidiel), ktorá vykazuje oproti svojim predchodkyniam významné, vyše 2-litrové úspory paliva.

SUV na všetky cesty – pohon 4x4 v dvoch verziách

Vzhľadom na spotrebu modifikovali aj náhon 4x4. V základnej verzii „4MOTION“ majú všetky Touaregy pohon všetkých štyroch kolies so samosvorným stredovým diferenciálom Torsen (4MOTION, stúpavosť 31 stupňov). Podobne ako Tiguan Track & Field má aj Touareg „jazdný program Offroad“, na ktorom sa dá jediným stlačením tlačidla preladiť činnosť ABS, EDS a ASR na použitie v teréne a zároveň dôjde aj k aktivovaniu programu na jazdu dolu svahom, čomu sa prispôsobia aj body radenia.

Na želanie môže byť V6 TDI namiesto samosvorného diferenciálu vybavený balíkom „Terrain-Tech“. Ten je dimenzovaný na ťažší terén, má prevodovku s redukčným prevodovým stupňom a až 100% uzávierku zadného a medzinápravového diferenciálu (4XMOTION; stúpavosť až 45 stupňov!). Verzia 4XMOTION je rovnako ako prvá generácia Touaregov vybavená päťstupňovým otočným spínačom, ktorým môže vodič ovplyvňovať správanie vozidla:

1. „Onroad“;
2. „Offroad“ (ako „Offroad“ + autoregulácia mechanických uzávierok);
3. „Low“ (ako „Offroad“ + aktivácia redukcie, zdvihnutie radenia, autoradenie nahor nie je možné v ručnom režime);
4. Prídavné uzavretie medzinápravového diferenciálu;
5. Prídavné uzavretie diferenciálu zadnej nápravy.

S touto výbavou zvládne Touareg II prakticky akýkoľvek terén na tejto planéte a má zdatnosti skutočných hardcore offroadov. Jedinými limitujúcimi prvkami v tomto prípade zostanú použité plášte a následne neochota obúchať túto krásnu leštenku o stromy, skaly a kry.

Touareg II už vo verziách V10 TDI a W12 nečakajte. VW ide prísne cestou šetrenia a efektivity. Na megalomanské verzie v portfóliu už nie je miesto! Ceny Touaregu II dovozca na Slovensko na svoje web stránke ešte stále nezverejnil.

SUV na každý deň – viac miesta, viac inovácií

Touareg II je aj všestrannejší. Interiér vozidla je funkčnejší, sedadlá sú pohodlnejšie a hlavne vzadu je v ňom viac miesta. Zadné sedadlá sa dajú pozdĺžne prestaviť o 160 mm a dá sa im meniť aj sklon operadiel. Na želanie môžete sedadlá pomocou tlačidla elektricky odblokovať, za pár sekúnd preklopiť a už máte k dispozícii 1 626 l kufor. Sériovo sa už pre základnú verziu dodáva rádio, CD a informačný systém ovládaný cez 8" dotykovú obrazovku.

Parkovacia brzda je elektrická, verzia V6 má k dispozícii aj start/stop systém. Na želanie sa dodáva aj diaľkové ovládanie zadných výklopných dverí, ktoré je integrované do kľúča vozidla. Veľké posuvné strešné okno prepúšťa aj počas zamračených dní dostatok svetla. Nový systém „Area View“ sleduje okolie pomocou štyroch kamier, čo prispieva k zvýšenej bezpečnosti. Cestujúcich chráni až 9 airbagov. Lane Assist sa postará o to, aby ste nezišli zo správnej cesty a Side Assist zas o to, aby ste vozidlám blížiacim sa zozadu neskrížili cestu. Automatická regulácia vzdialenosti ACC s integrovaným zariadením Front Assist zabrzdí vozidlo v prípade núdze až do úplného zastavenia a v predstihu napne bezpečnostné pásy. Bixenónové reflektory vybavené prvkom Dynamic Light Assist vyhodnocujú premávku v protismere a regulujú intenzitu diaľkových svetiel bez oslnenia vodičov protiidúcich vozidiel; vyrovnávanie bočného sklonu sa postará o to, aby Touareg suverénne sedel na ceste. Po prvý raz sa vo výbave Touarega objavujú prvky výbavy s nálepkou „Exclusive“ z balíka VW Individual. Na želanie sú k dispozícii hliníkové disky 19" (typ „Girona“ a „Salamanca“), dekoratívne prvky zo vzácneho dreva (jaseň štíhly) a kožená výbava („Nappa“) v dvojfarebnej kombinácii „tmavá burgundská / titánová čierna“ alebo „béžová karí / titánová čierna“.

Touareg II – mix toho naj z dvoch svetov

Asi pol milióna vodičov sa rozhodlo pre kúpu prvej generácie. Ide o terénny automobil najvyššej triedy poskytujúci veľké pohodlie, športové jazdné vlastnosti, avantgardný dizajn, vynikajúcu kvalitu a neobmedzené možnosti podnikania výprav, slovom: ide o syntézu toho najlepšieho zo sveta osobných a terénnych automobilov do jedného konceptu. Teraz sa v podobe nového Touarega dostáva na trh kvalitné univerzálne vozidlo perfektne spájajúce tieto dva svety. Naši predajcovia ho už majú k dispozícii.


Nový Touareg je prvým VW a prvým SUV v Európe, ktorý sa bude predávať v hybridnej verzii. So spotrebou 8,2 l stanovuje normu medzi skutočnými terénnymi autami s benzínovým motorom. Tomu zodpovedajú aj emisie CO2 s hodnotou 193 g/km. Hybridný pohon ako najnovší top-agregát tým spája výkon klasického osemvalcového motora so spotrebou šesťvalca, respektíve štvorvalca. Preto nahradí v Európe aj v Amerike doterajší benzínový motor V8, čo predstavuje pokračovanie úspešnej stratégie VW v zmenšovaní dimenzií vozidiel. V dôsledku tejto stratégie v ponuke nebudú motory V10 TDI a W12.

Touareg V6 TSI

Má pod kapotou motor predstavený v Audi S4 (priame vstrekovanie, výkon 245 kW / 333 k), a 8-stupňvý automat a hybridného modulu integrovaného medzi spaľovací motor a prevodovku. Tento kompaktný modul váži vrátane oddeľovacej spojky 55 kg a obsahuje – v jedinej skrini – oddeľovaciu spojku zaradenú za motorom V6 TSI a elektromotor (34 kW / 47 k). Keď V6 TSI a elektromotor pracovali naraz (boost), na skúšobnej stolici namerali výkon až 279 kW / 380 k a krútiaci moment 580 Nm.

Touareg Hybrid


VW zvolil pre Touareg paralelný hybridný pohon. V protiklade k iným možným hybridným systémom sa tým zaručujú dobré vlastnosti vozidla v teréne aj jeho neobmedzená stála stúpavosť. S maximálnou hmotnosťou prívesu 3,5 t môže byť Touareg v hybridnej verzii aj ako ideálne ťažné vozidlo. Okrem toho paralelný hybrid ponúka pri jazde po diaľnici aj v teréne lepšiu účinnosť ako alternatívne hybridné koncepty. Touareg Hybrid dosahuje najvyššiu rýchlosť až 240 km/h a z 0 na 100 km/h zrýchľuje za 6,5 s! V porovnaní s konvenčným SUV rovnakej veľkosti a výkonnosti vám hybridný koncept ponúka v meste úsporu paliva prekračujúcu 25%. Pri kombinovanej spotrebe mesto, bežné cesty a diaľnica bola nameraná priemerná úspora 17%. V podstate sa o ňu zaslúžili štyri parametre:


Elektromotor: Jazda na elektrinu bez emisií (až do 50 km/h) znižuje spotrebu benzínu. V6 TSI je v tomto prípade nielen vypnutý, ale je cez oddeľovaciu spojku úplne odpojený od osemstupňovej automatickej prevodovky vďaka čomu nedochádza k strate zotrvačnosti.


Voľnobeh: Akonáhle vodič uvoľní plynový pedál, dôjde k oddeleniu V6 TSI od prevodovky. Dochádza k tomu aj pri veľkých rýchlostiach (do 160 km/h), teda aj na diaľnici. Keďže pritom nedochádza k strate zotrvačnosti, Touareg sa dostane oveľa ďalej. Pri predvídavom spôsobe jazdy sa tým dosiahne zaujímavé zníženie spotreby paliva.

Rekuperácia: Pri brzdení pracuje elektromotor ako generátor a premieňa kinetickú energiu na elektrickú, ktorou potom nabíja vysokonapäťovú batériu (NiMH).

Systém štart – stop: Systém štart – stop je integrovaný do pohonného agregátu; znižuje spotrebu hlavne v meste a pri prevádzke s opakovaným zastavovaním a rozbiehaním.



Ďalšie verzie – V6 FSI, V6 TDI a V8 TDI

Značné úspory paliva sa dosiahli aj pri konvenčných agregátoch. Napríklad pri V6 FSI s priamym vstrekovaním benzínu s výkonom 206 kW / 280 k. Motor VR6 3,6 l známy aj z Passatu R36, či Superba V6 s krútiacim momentom má spotrebu 9,9 l/100 km, čo je o pozoruhodných 2,5 l (!) menej ako má jeho predchodca. Táto priemerná spotreba zodpovedá emisiám CO2 vo výške 236 g/km, čo je presne o 60 g/km menej ako doteraz.

Úspornejšie sú aj dieselové motory. Do sveta Touaregov vstupuje pokračovateľ úspešného V6 TDI vo vylepšenej európskej verzii s výkonom 176 kW / 240 k. Turbodiesel s krútiacim momentom 550 Nm dosahuje spotrebu 7,4 l paliva na 100 km (CO2 195 g/km) , čo je o 1,9 l menej ako predtým. Emisie CO2 klesli oproti
doterajšiemu Touaregovi V6 TDI o 49 g/km a o úctyhodných 29 g/km oproti veľmi dobrému predchodcovi využívajúcemu technológiu Blue-Motion.

Úplným nováčikom pri Touaregovi je motor V8 TDI so zdvihovým objemom 4,2 l a výkonom 250 kW / 340 k. Priemerná spotreba v pomere k výkonu a k nevídanému krútiacemu momentu 800 Nm (!) je neuveriteľne nízka: 9,1 l/100 km pri emisiách CO2 239 g/km. Tento TDI nebude v ponuke pre USA. Všeobecne možno povedať, že tak pri benzínových ako aj pri dieselových motoroch platí špecifická ponuka pre jednotlivé krajiny.

Touareg II - dlhší, plochejší, priestrannejší a dynamickejší

10% úspora hmotnosti je kvantitatívny skok. Nový Touareg je čo sa týka motorov aj podvozku ako aj výzoru oveľa dynamickejší. Výzor je samozrejme dielom nového dizajnu. Súbežne s ním boduje aj zvláštny pomer rozmerov. Dôvod: Touareg sa predĺžil o 4,3 cm, dosahuje dĺžku 4,80 m a pri výške 1,71 m je presne o 2,0 cm nižší. Primerane k dĺžke narástol aj rázvor náprav na terajších 2,90 m (plus 4 cm). Šírka Touarega zostáva konštantná – 1,93 m. S výnimkou Porsche Cayenne nie je nižší ani jeden SUV tejto triedy. Výsledkom je vlastná dynamika proporcií.


Technické bonbóniky

Hoci Touareg zoštíhlel o 200 kg, ponúka pri statickej tuhosti 24 800 Nm/° (plus 5%) najkvalitnejšiu karosériu pri tomto druhu vozidiel. Profituje z toho aj pomer pohodlia a jej správania v prípade havárie. Veľkorysý prístup tímu VW je zrejmý na príklade panoramatickej zasklenej strechy: posuvná a výklopná strecha s rozmermi 990 x 1452 mm vypĺňa prakticky celú vrchnú plochu vozidla. Za normálnych okolností by takýto otvor, ktorý je o 350% väčší ako normálna posuvná strecha, viedol k zhoršeniu parametrov tuhosti karosérie. K tomuto však u Touarega vďaka jeho základnej tuhosti a vďaka prídavnému zosilňujúcemu rámu nedošlo.  Zaujímavosťou je, že posuvná strecha sa dá zatvoriť ešte aj pri (teoretickej) rýchlosti 260 km/h a ani pri 300 km/h VRAJ nevydáva aerodynamické hluky!


Novú koncepciu majú aj zadné výklopné dvere dodávané na želanie (pre Touareg Hybrid a V8 TDI sériovo), s elektrickým servoovládaním. Pohyb dverí sa teraz dá ovládať nielen ovládačom na samotných dverách a v interiéri vozidla, ale aj diaľkovým ovládaním. O bezpečnosť je postarané pomocou poistky proti zaseknutiu.
Okrem toho sa v Touaregu po prvý raz v rámci tejto triedy použila takzvaná viacvrstvová zvuková izolácia, ktorá má oveľa vyššiu účinnosť a oveľa nižšiu hmotnosť ako zvyčajné izolačné materiály. Interiér nového Touarega sa vyznačuje prepracovanosťou detailov. Základom je spojenie čistých línií nadčasovej elegancie, vysokej funkčnosti a vysokej kvality použitých materiálov. Zvlášť pritom vyniká súhra robustnosti, ktorá je typická pre SUV s prostredím príznačným pre vozidlá najvyššej triedy. Pri tvorbe interiéru stála v popredí požiadavka intuitívneho ovládania vozidla.


V Touaregu si sadáte na miesto vodiča vytvorené s ohľadom na ergonómiu. Pre VW je charakteristická nekompromisná ovládateľnosť polôh sedadla s ideálnym zosúladením rozhraní človek-stroj, čo nesporne prispelo k celosvetovému úspechu značky. V Touaregu II s jeho komplexnou výbavou bolo zvláštnou výzvou zachovanie rovnakej neobmedzenej logiky ovládania, akou disponuje Polo alebo Golf. Výsledok vás presvedčí.


Zdokonalené sedadlá vodiča a spolujazdca

Novú koncepciu dostali predné aj zadné sedadlá, ktoré teraz ponúkajú väčšie pohodlie hlavne pri dlhých jazdách. Okrem základných sedadiel ponúka teraz VW pre svoje SUV sedadlá Komfort (séria Touareg Hybrid a V8 TDI) a po prvý raz aj športové sedadlá. Sedadlá Komfort aj športové sedadlá sa nastavujú elektricky. Ako novinku zavádzame nový vzduchový vankúš v bočnej časti operadiel. Sériovo dodávame nielen výškovo, ale aj pozdĺžne prestaviteľné opierky hlavy (vpredu). Keďže tesne priliehajú k hlave, minimalizujú v prípade nehody riziko úrazov spôsobených zotrvačnosťou. Sedadlá Komfort sú tu okrem toho vybavené aj klimatizáciou (prevzdušnenie sedacej plochy a operadla).


Nové zadné sedadlá a viac miesta vzadu

Napriek menšej výške vozidla sa vpredu aj vzadu zväčšil voľný priestor pre hlavu. Značný prírastok vykazuje aj voľné miesto pre kolená cestujúcich na zadných sedadlách, pretože o 40 mm väčší rázvor náprav sa prejavuje aj v interiéri vozidla. Následok: priestor pre kolená sa zväčšil z doterajších 68 mm na terajších 104 mm, čo cestujúci okamžite zistia.

Interiér Touarega vykazuje teraz variabilitu veľkého vozidla kombi. Dôvod: po prvý raz je tu možnosť posunutia zadných sedadiel o 160 mm v pozdĺžnom smere a prestavenia sklonu operadiel v troch stupňoch. Zadné sedadlá delené v pomere 40:60 sa dajú pohodlne elektricky odblokovať buď tlačidlom v batožinovom priestore alebo na boku sedadla vodiča. Podľa polohy a nastavenia zadných sedadiel má batožinový priestor objem od 580 do 1 642 litrov.

Prehľad asistenčných systémov:

Area View je systém pozorovania okolia a VW ho používa po prvý raz. Štyri kamery (v zadných výklopných dverách, vo vonkajších zrkadlách a v mriežke chladiča) prenášajú obraz celého okolia vozidla na centrálnu dotykovú obrazovku v stredovej konzole. Pri jazde v teréne prenáša systém Area View aktuálny obraz situácie priamo pred vozidlom a vedľa neho, čo je v extrémnych pasážach neoceniteľnou výhodou. Vďaka módu „pohľad na príves“ sa dá okrem toho zobraziť aj smer pohybu prívesu v závislosti od uhla natočenia predných kolies.

Automatická regulácia vzdialenosti ACC (Adaptive Cruise Control) najnovšej generácie s funkciou Stop-and-Go (automatická jazda / brzdenie v premávke Stop-and-Go), automatické núdzové brzdenie (ANB) ako aj senzormi ovládaná funkcia Pre-Crash, ktorá spôsobí, že pred možnou nebezpečnou situáciou elektromotory v predstihu napnú bezpečnostné pásy vodiča a spolujazdca. ACC je v ponuke ako súčasť nového balíka asistencie vodiča. V takomto prípade sa montujú vždy aj iné systémy ako napr. nový Area View.

Bixenónové svetlomety so systémom Dynamic Light Assist: dynamická regulácia reflektorov vníma na základe obrazu z kamier vozidlá v protismere ako aj predbiehajúce vozidlá a prispôsobí svetelný kužeľ tak, aby nikto nebol oslnený (zacloní časť reflektora) ale zároveň tak, aby mal vodič čo najlepšie osvetlenú svoju jazdnú dráhu.

Elektrická parkovacia brzda reaguje na stlačenie tlačidla. Pri rozbiehaní dôjde k jej automatickému uvoľneniu.


Vzduchové odpruženie s adaptabilným vyrovnávaním kolísania vozidla v zdokonalenej verzii. Vzduchové odpruženie 4-Corner poskytuje cestujúcim najvyššie pohodlie s minimálnym kolísaním nástavby vozidla.

Lane Assist tiež pracuje na základe obrazu z kamery. Ak by malo vzniknúť nebezpečenstvo, že vozidlo bez znamenia o zmene smeru jazdy opustí jazdný pruh, systém varuje vodiča vibráciami volantu.


Side Assist sú radarové senzory v zadnej časti vozidla. Pri zmene jazdného pruhu varujú vodiča pred vozidlami približujúcimi sa zozadu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 28 obrázkov