Okrem relatívne bežných verzií, ako je GTI, GTD, GTE či verzia R, má Volkswagen pre Golf pripravené aj rôzne zaujímavé edície. Už sme tu mali Clubsport, R 20 Years a aktuálne tiež model s označení R333. Pod prednou kapotou má overený dvojliter s preplňovaním a maximálnym výkonom 245 kW (333 koní), čo je úrovni edície 20 Years. Krútiaci moment ostáva rovnaký, teda 420 Nm.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Motor limitovanej edície má za sebou tiež nejaké úpravy, rovnako ako aj iné špeciály. Využíva napríklad pootvorenú škrtiacu klapku, aby v saní nevznikal podtlak pri brzdení motorom a auto dokázalo rýchlejšie reagovať na stlačenie plynu a upravený bol tiež obtokový ventil turbodúchadla. Ten udržuje otáčky turba na vyššej úrovni, opäť kvôli lepšej odozve na plyn.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Edícia zrýchli z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy a maximálka je limitovaná na 270 km/h. Samozrejmosťou je sedemstupňová dvojspojková prevodovka a pohon všetkých kolies. K dispozícii je napríklad režim Special, ktorý bol odladený priamo na Nürburgringu. Odlišnosťou je ešte výfuk Akrapovič s titánovými koncovkami.

Cenovka nepoteší, ale už vám to môže byť jedno

Golf R333 stojí na 19-palcových diskoch obutých na semi-slickoch a na výber je nový odtieň farby Lime Yellow. Sériovo tiež dostanete diódové svetlá IQ.Light Matrix či čalúnenie kožou Nappa a audiosystém Harman Kardon. 333 okrem výkonu naznačuje aj počet vyrobených áut, každý jednotlivý kúsok bude mať v interiéri plaketu s poradovým číslom. Ak sa pýtate na cenu, tak tá je (alebo skôr bola) tiež „zaujímavá“. Špeciál štartoval na čiastke 76 410 eur, akurát si ho už neobjednáte. Všetkých 333 kusov je vypredaných a automobilke sa to vraj podarilo v priebehu 8 minút od spustenia objednávkového sysému. A aj keď ste za túto sumu mohli mať napríklad dobre vybavené Audi RS3 s päťvalcom, očividne je o špeciálne Golfy stále značný záujem.

Zdroj: Volkswagen, autonews