Ochrana dospelých

Nebyť hodnôt nameraných na hrudníku figuríny spolujazdca pri čelnom náraze (s čiastočným prekrytím) do vozíka s deformovateľnou bariérou, mohli by sme uzatvoriť výsledky ochrany dospelých vo Volkswagene T-Roc jedným slovom „špičkové“. Lenže... nestalo sa.

Euro NCAP sa o mnohé detaily nedelí, v tomto prípade ale tipujeme, že hraničné čísla spôsobené vyššou kompresiou hrudníka idú na vrub nedokonalej práci predpínača pásu. Musíme však zdôrazniť, že T-Roc je pre posádku stále nadpriemerne bezpečné auto.

O niečo horšie dopadlo posudzovanie účinku tohto VW na iný automobil. T-Roc má totiž podľa všetkého pomerne tuhé predné partie, ktoré nedokážu príliš pohlcovať nárazovú energiu druhého vozidla. V každom prípade zisk 91 percent bodov môžete považovať za veľmi dobrý výsledok.

Ochrana detí

Nemenej dobre, respektíve ešte lepšie si T-Roc viedol pri ochrane detí a nenechajte sa zmýliť celkovo dosiahnutým výsledkom – 87 percent bodov.

Chýbajúce čísla idú (pri zohľadnení pomernej váhy až príliš prísnym spôsobom) na konto tomu, že tento Volkswagen je určený len niektoré konkrétne typy detských zádržných systémov. Pretože ak ostaneme len pri hodnotení záverov za nárazové testy, nemecký crossover zobral plný počet, teda 100 percent všetkých dostupných bodov.

Ochrana chodcov

Dostupná info-grafika predných partií VW a zisk 87 percent bodov naznačuje, že crossovery zďaleka nemusia byť takí veľký strašiaci chodcov či cyklistov, za akých ich považujú odporcovia tohto segmentu áut či SUV.

Chceme tým povedať, že predná časť je dostatočne poddajná, aby pre spomínaných najzraniteľnejších účastníkov cestnej premávky predstavovala pri prípadnej nehode len malé riziko. Horšie je to pri kontakte hlavy s prednými stĺpikmi a všetkými hranami prednej kapoty, čo však nie je prekvapivý výsledok.

Asistenčné systémy

Volkswagen T-Roc získal „len“ 77 percent bodov, pričom Euro NCAP sa nepáči, že vozidlo deteguje iba únavu vodiča, ale už nie jeho rozptýlenie.

Pokiaľ ide o nastavenie bezpečnostných a asistenčných systémov, vo väčšine simulovaných rizikových situácií fungovala elektronika bez výhrad, ale v niekoľkých situáciách došlo ku kontaktu s figurínami – vo videu je zrejmé, že sa tak stalo pri imitácií vybehnutia dieťaťa spoza zaparkovaných áut, ale tiež pri križovaní dráhy T-Rocu cyklistom, kolmo na smer jazdy.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

zdroj: Euro NCAP