Jano-NR
24.08.25 12:16
J
@Jano_1987K stromom samozrejme nič nedoplníš.
Ani raz, nikde som sa nevyjadril a neporovnal naše cesty tretej triedy so zahraničím. Naopak, porovnať cesty druhej triedy ako napríklad cestu č 502 ktorej sa článok týka je samozrejmosť, lebo cesta druhej triedy nieje cestný odjebok druhotriednej kvality. Nemýlite si kvalitu potravín alebo čohokoľvek s kategóriou ciest.
(1) Cesty I. triedy sú štátne cesty, ktoré majú nadregionálny
dopravný význam a vzájomne prepájajú dopravné centrá
vyššej úrovne a pripájajú ich k diaľniciam.
(2) Cesty II. triedy sú krajské cesty, ktoré majú regionálny
dopravný význam a vzájomne prepájajú dopravné centrá
nižšej úrovne a pripájajú ich k diaľniciam a cestám I. triedy
Pravdepodobne netušíš ako modernizovaná a rekonštruovaná 502 vyzerá. Skoro žiadne zvodidlá na nej niesú. Teraz z hlavy si na úsek so zvodidlami nespomeniem. Ale pätstodvojka je plná mini-zvodidiel, ktoré zvodidlami niesú, je to len modernizovaná náhrada socialistického zábradlia. Slovenské zabradlové minizvodidlo je vysokonebezpečné. Prívlastok slovenské je namieste, lebo podobnú atrakciu v krajinách s nízkou nehodovosťou neuvidíš. Aby zvodidlá fungovali musia by byť na podobných miestach v predu aj v zadu predľžené aspoň o 20-30-50 metrov. To je minimálny štandard napr z Nemecka.
https://maps.app.goo.gl/ToteLfePn4GHhs5W9
Vysvetlenie prečo u nás takto staviame je jednoduché. Nie sú za tým technické normy ani snaha o bezpečnú cestu. Je za tým nemiestne šetrenie nákladov na úkor bezpečnosti. Podľa predpisov tam niečo dať musia, preto spravia minizvodidielko, ktoré neochráni, nepomôže, naopak funguje ako prekážka na ceste, ale hlavne že je to lacné. Každý kto na obhajobu týchto nebezpečných nepodarkov začne šermovať technickými normami a platnou legislatívou by mal sedieť v base na rovnakej cele ako Dedeček. Elimináciou Dedečka sa bezpečnost na cestách zvýšila, elemináciou takýchto stavitelov by tiež bezpečnosť na cestách vzrástla.
Jano_1987, oberáš ma o čas. Nepredložil si žiadny argument, len táraš ako politik. Áno, samozrejme už dopredu viem, že nový obchvat Pezinka a Modry bude slovenská atrapa bezpečnosti. Prečo to viem? Lebo doteraz každá podobná cesta je slovenská atrapa bezpečnosti. Ak chceš argumentovať, môžeš. Ktorá nová slovenská cesta je na takej úrovni že sa môže porovnať so zahraničnými modernými cestami, postavenými podľa pravidiel forgiving road?
Jano_1987 sem žiadny odkaz nedá, lebo taká cesta nieje a nedá ani odkaz na hocakú novú alebo opravenú slovenskú cestu, lebo by som mu odkaz roztrhal na kúsky ako pri rekonštruckcii a modernizácii cesty 502, lebo Slovensko bezpečné cesty stavať nevie a nechce. Za najbližšími modernými cestami môžte ísť do Poľska, oni sa čiastočne a len u niektorých ciest inšpirovali Škandináviou. Na ich klesajúcich štatistikách dopravnej nehodovosti je to vidieť.
Odpovedať