Menej kolón aj odľahčené mestá
Kolóny v úseku Bratislava-Rača – Svätý Jur – Pezinok sa netýkajú len domácich. Z veľkej časti si v nich postoja najmä tí, čo cestujú ešte ďalej do Trnavského kraja, ale aj tí, ktorí sa potrebujú dostať z okrajových častí Bratislavy ako Rača, Vajnory, Zlaté Piesky či Nové Mesto na Záhorie do okresov Malacky, Senica a Skalica. Počkať chvíľu na semaforoch vo Svätom Jure alebo v Pezinku občas môže byť menšie zlo, než stratiť vyše hodinu posúvaním sa centrom Bratislavy, tunelom Sitina a Lamačom. Obchvat Modry má mať dva jazdné pruhy. Obchvat Pezinka dokonca štyri a v celom úseku má byť maximálna rýchlosť 90 km/h.
Kedy sa po novom obchvate povozíme?
Výstavba modranského obchvatu má začať v októbri 2026. Pezinský obchvat by mali začať stavať v januári 2028. Stavebné práce oboch úsekov naplánovali na dva roky. To znamená, že prvou polovicou obchvatu by sme sa mohli povoziť už v druhej polovici roka 2028 a kompletný obchvat by mali dokončiť na prelome rokov 2029/2030.
ZDROJ: Bratislavský kraj
Odpovedalo 32 ľudí