Majitelia BMW boli roky terčom posmechu
Na túto tému vzniklo nespočet posmeškov. Tu je zopár príkladov:
,,Ak máš pocit, že tvoja práca je zbytočná, spomeň si na zamestnanca, ktorý v továrni BMW montuje smerovky.‘‘
,,Smerovky sú voliteľná výbava.‘‘
„Smerovky v BMW sa zapínajú len na STK.“
„BMW má smerovky len pre prípad, že vodič zablúdi medzi smrteľníkov.“
,,Nikoho nie je nič po tom, ktorým smerom chcem odbočiť.‘‘
Neintuitívna páčka
Medzi rokmi 2006 až 2013 bola v mnohých autách použitá tzv. joysticková páčka, ktorá sa vždy vrátila do stredovej polohy. Smerovka ostala blikať až kým ste ju nevypli potiahnutím do rovnakej strany alebo sa nevypla sama po vyrovnaní riadenia. Vodiči sa sťažovali najmä na neintuitívnosť pri rýchlych zmenách pruhov.
Úplný zmätok nastal, ak bola zapnutá funkcia trojblikov. Ak niekto šoféroval BMW z tých čias krátko, úplne prvýkrát alebo si na systém nezvykol ani po čase a nechcel blikať zľava-doprava, je dosť možné, že sa na smerovky jednoducho vykašľal.
Chystané BMW iX3 bude mať automatické smerovky
Systém monitorovania pohybu očí sa prvýkrát objavil na trhu pred približne 20 rokmi. Až doteraz ho využívali predovšetkým telesne hendikepovaní ľudia, ktorí nemohli ovládať počítač myšou a klávesnicou.
Systém vďaka BMW konečne našiel uplatnenie aj v automobilovom priemysle. Stačí sa pozrieť do spätného zrkadla, zľahka pohnúť volantom a auto samo zapne smerovku. Mnoho vodičov sa ani po rokoch od ukončenia autoškoly nezbavili celkom nebezpečného zlozvyku. Pri zmene jazdného pruhu alebo odbáčaní najprv začnú hýbať volantom, potom zapnú smerovku a až následne sa pozrú do spätného zrkadla. Systém sledovania očí všetky tri úkony zautomatizuje a zakaždým uvedie do správneho poradia.
Odpovedalo 40 ľudí