To je aj jedna z mnohých výhod týchto typov batérii, ponúkajú vyššiu energetickú hustotu a teda aj vyššiu kapacitu pri rovnakej hmotnosti. Okrem toho majú mať znížené riziko požiaru či dlhšiu životnosť. To ale preukážu až reálne testy v skutočnom svete.
Konečne hmotnosť elektromobilu na úrovni spaľováku?
Hlavnou prednosťou novinky od Chery je jej energetická hustota, tá by mala byť na úrovni až 600 Wh/kg. Ak teda príde do výroby auto s akumulátorom s kapacitou 60 kWh, tak by podľa týchto prepočtov mali mať samotné články hmotnosť niečo cez 100 kg, čo je perfektný údaj. Dvojnásobná veľkosť s 120 kWh by mala mať hmotnosť niečo cez 200 kg. Samozrejme k tomu treba pripočítať obal, riadiacu elektroniku a káble okolo, ale „progres“ je jasný.
S takýmto akumulátorom by mohli aj malé elektromobily ponúknuť konečne rozumnú hmotnosť v kombinácii s dlhým dojazdom. Teoretický dojazd by podľa značky mal byť niekde na úrovni 1300 km. Batéria tiež vykázala úspešné hodnotenie v testoch na prepichnutie klincom či elektrickou vŕtačkou, ani v jednom z nich nedošlo k požiaru. Prvotné testy by mali začať už budúci rok a uvedenie na trh je naplánované o rok neskôr, teda v 2027. No, nechajme sa prekvapiť, čo nakoniec tieto batérie v realite užívateľom prinesú.
zdroj: Electrive.com












































