Turany - Hubová ako kandidát na zmenu

Prečo staviame nové diaľničné úseky na Slovensku tak pomaly? Odpovedí by sa isto našlo viacero - od neustále sa meniacich priorít na politickej úrovni, cez chýbajúce finančné zdroje, chyby a nedostatky v rozličných fáza stavebných projektov až po zdĺhavé úradnícke procesy, ktoré trvajú  pridlho. Medzičasom nás predbiehajú krajiny ako Poľsko, ktoré dokázalo v posledných rokoch veľmi rýchlym tempom dobudovávať svoju diaľničnú sieť.

Nový minister dopravy SR Jozef Ráž mladší avizuje, že chce upraviť byrokraciu okolo diaľnic, aby ju štát zvládal vybaviť rýchlejšie. "Musíme spraviť zákon o nadradenej infraštruktúre, kde by sme tie povoľovacie procesy zjednodušili," cituje agentúra TASR ministrove slová.

Podľa Ráža je potrebné konať predovšetkým pri úseku Turany - Hubová. Ten tvorí súčasť diaľnice D1 medzi Bratislavou a Košicami, no ako jediný sa naďalej ani len nezačal stavať. Ráž avizuje, že chce konať, priznáva, že vo  výstavbe má dnes Slovensko minimum nových diaľnic a rýchlostných ciest.

Čo sa týka úseku Turany - Hubová, "v harmonograme výstavby diaľnic je ten optimistický scenár ukončenia v roku 2032. Ja vám tu sľubujem, že urobíme absolútne všetko pre to, aby sme tento čas posunuli," povedal minister.

Zdroj: HNonline.sk / foto: NDS