Rýchlostné radary nemajú zľutovanie, merajú aj na veľké vzdialenosti

Stratégia rýchlej jazdy prudkého brzdenia vtedy, keď vidíte rýchlostný radar, sa často nemusí vyplatiť. Vodiči zvyknú spadnúť do rýchlostnej "pasce" oveľa skôr, ako si myslia. Je to vďaka technologickému pokroku, radary sú čoraz presnejšie a niektoré dovidia aj na kilometer.

Popritom zároveň platí, že prudké brzdenie pred radarom sa - najmä pri vysokej rýchlosti - môže rýchlo stať nebezpečným manévrom a v najhoršom prípade viesť k nehode.

Hoci niektoré rýchlostné radary sa spúšťajú až niekoľko metrov pred alebo dokonca na úrovni samotného rýchlostného radaru, iné modely zaznamenávajú rýchlosť približne 1 000 metrov pred samotným zariadením.

Takto vyzerá napríklad prehľad jednotlivých modelov rýchlostných radarov v Nemecku aj s ich potenciálnym dosahom vzdialenosti, v rámci ktorej sa môže spustiť meranie rýchlosti:

  • Multanova MU VR 6FAFB - do 15 metrov

  • Multanova MU VR 6F - 3 až 40 metrov

  • Eso ES 1.0 - do 18 metrov

  • Eso µP 80 - do 25 metrov

  • LaserPatrol/TraffiPatrol - 30 až 500 metrov

  • Riegl LR90-235/P - 30 až 500 metrov

  • Riegl FG21-P - 30 až 1 000 metrov

Pozor si dajte takisto na prípadné odhady, že radar predsa len meria len v niektorom z jazdných pruhov. Napríklad taký prístroj Traffipax speedoPhot dokáže mať pod palcom rovno až štyri jazdné pruhy.

Zohľadňujúc tieto nástrahy sa často ako najlepšie riešenie javí dodržiavať povolenú rýchlosť - nielen z pohľadu vašej peňaženky, ale predovšetkým kvôli bezpečnosti cestnej premávky a znižovaniu rizík na cestách.

Zdroj: efahrer.chip.de / foto: cz.depositphotos.com