Zatiaľ čo niekto narieka za trojdverovým SV Coupe, ktorý pre súčasnú generáciu Range Rover Sport nedávno zrušili, iný zákazník môže byť spokojný. Pod prednú kapotu Velaru dodali plnotučnú 5,0-litrovú preplňovanú zážihovú V8 so 405 kW (550 k) a 680 Nm.
Iste, trojdverová verzia mohla mať v budúcnosti aj zberateľskú hodnotu (predsa s tým Range Rover v 70-tych rokoch začínal), ani Velar V8 nie je na zahodenie. Motor je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.
Zrýchlenie na 100 km/h zvládne za 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť je na úrovni 274 km/h. O brzdenie sa postarajú kotúče vpredu s priemerom 395 mm a vzadu 396 mm. Základom sú 21-palcové disky, ktoré podľa značky vážia toľko, čo 20-palcové disky na základnom modeli. Za príplatok si bude môcť zákazník vybrať aj 22-palcový priemer.
Automobil ponúkne 82-litrovú nádrž na palivo, čo by malo stačiť na dojazd 483 km. Tento kúsok nebude určený práve na dlhé vzdialenosti. Na vyladení podvozku a celého systému pohonu strávili inžinieri z automobilky takmer 64-tisíc hodín.
V interiéri pribudol športový volant, zákazník bude mať možnosť príplatku za karbónové diely v interiéri. Pred vodičom je 12,3-palcový displej, ďalší je v strede palubnej dosky a ďalší nižšie nielen pre ovládanie klimatizácie. Cenovka na domácom trhu vo Veľkej Británii začína na 86 120 libier vrátane dane za postavenie auto na značky (takmer 100-tisíc eur).
Zdroj foto: Land Rover