Xiaomi sa netají tým, že považuje SU7 Ultra za priamu konkurenciu pre Porsche Taycan. Číňania ním nedávno zvládli Nürburgring za 6 minút a 46,874 sekundy a v priamke, na vysokorýchlostnej trati CATARC v Jen-čchengu, s ním dosiahli maximálnych 359,71 kilometra za hodinu. Šéf automobilky navyše tvrdil, že výsledok neovplyvnilo auto, ale charakter okruhu, ktorý na tento test nestačil.

Obecne je SU7 považované za veľmi úspešné, lenže časť zákazníkov má pomerne veľký problém zvládnuť jeho výkony (aj kvôli poddimenzovaným brzdám), či už ide o štandardné prevedenia alebo spomínanú vrcholnú verziu Ultra.

Je to v poriadku?

Objavilo sa množstvo videí z okruhov či bežných ciest, ktoré zachytávali vážne a žiaľ i fatálne nehody SU7 a Xiaomi sa po detailnejšom skúmaní rozhodlo zakročiť. Otázka akurát je, nakoľko to bolo šťastné riešenie.

Automobilka totiž jednoduchou online aktualizáciou bez súhlasu majiteľov znížila výkon prevedení Ultra na 948 koní, teda o rovných 600 koní. Môžete si samozrejme povedať, že takmer 1000 koní je stále obrovská sila. Tu ale nejde o čísla, ale náznak možného precedensu a ukážky, ako vám výrobca môže zasahovať do vášho majetku.

Dobrá myšlienka či prostá krádež?

Aby tých prekvapivých momentov nebolo málo, automobilka vlastníkom oznámila, že je ochotná vrátiť im to, čo v podstate ukradla, ale najskôr musia dokázať, že sú na pôvodné parametre pripravení. Aby sa kvalifikovali na 1548 koní, musia dokončiť kolo na vybranom okruhu.

Asi vás neprekvapí, keď povieme, že to medzi majiteľmi vyvolalo poriadnu búrku nevôle. Je samozrejme neskutočné, že ako výrobca niečo predáte a dodatočne začnete s výrobkom manipulovať, podmieňovať jeho funkciu na základe ním stanovených nových podmienok až potom, ako si vy daný produkt kúpite. Pritom stačilo majiteľom poslať napríklad pozvánku na okruhový tréning zadarmo. Ani v najmenšom nepochybujeme, že by mnohí boli nadšení.

Aby toho nebolo málo, Xiaomi rovnakou online aktualizáciou obmedzilo systém launch control, teda kontrolu rozjazdu. Po novom ste museli čakať 60 sekúnd, aby ste nemohli predvádzať šprinty na semaforoch.

Automobilka sa rozhodla hrať na istotu a po negatívnej odozve update stiahla. Zákazníci môžu momentálne využívať všetky funkcie, tak ako tomu bolo pôvodne. Máte pocit, že to nemala robiť? Že Číňania alebo len „ostatní vodiči“ nevedia jazdiť? Tak sa v prvom rade zamyslite nad podstatou tohto zásahu. Navyše ak Xiaomi považuje svoje auto za nebezpečný projektil, mali na to myslieť vopred.

zdroj: CNCh