Mokku si aktuálne môžete kúpiť s elektrickým alebo benzínovým motorom, žiadnu vrcholnú verziu ale nemá. To by sa však mohlo v priebehu najbližších mesiacov zmeniť.
Generálny riaditeľ značky Opel, Florian Huettl, totiž nedávno v rozhovore naznačil, že jeho tím chystá novú verziu Mokky s dodatkom GSe, ktorá sa ale na rozdiel napríklad od Astry GSe zbaví spaľovacieho motora a bude poháňaná výlučne elektrickou jednotkou.
Pod kapotou Abarth
Asi nebolo ťažké uhádnuť, kde bude nová Mokka GSe čerpať techniku a potvrdzuje to aj práve predstavený koncept súťažného auta s dodatkom Rally, ktorý spadá do triedy eRally5.
Auto dostalo elektromotor naladený na 280 koní a 345 newtonmetrov, čo sú „náhodou“ rovnaké čísla, ktorými sa môže pochváliť Abarth 600e Scorpionissima, Alfa Romeo Junior Elettrica Veloce a prakticky aj Lancia Ypsilon HF, aj keď tá má výkon znížený na 240 koní.
Kvôli ľahšiemu prenosu výkonu na cestu je GSe Rally vybavené lamelovým samosvorným diferenciálom, zosilnenými hnacími hriadeľmi, robustnejšou redukčnou prevodovkou a odolnejšími nábojmi kolies.
S ladením podvozka podal pomocnú ruku Bilstein, nechýbajú robustnejšie navrhnuté vzpery McPherson či uloženie ramien vpredu na takzvaných uniballoch. Za samozrejmosť potom berte tuhšie tlmiče i pružiny i na zadnej náprave.
Zvláštny hasiaci systém
Detaily o dynamike Opel neuvádza, ale Abarth je schopný s touto výbavou zrýchliť z miesta na 100 km/h za 5,9 sekundy, pričom Mokka GSe Rally je odľahčená vďaka chýbajúcej výbave, takže by mohla byť ešte o čosi svižnejšia.
Možno trochu prekvapivé je použitie sériového trakčného akumulátora s kapacitou 54 kilowatthodín, a aby sa mohol pilot sústrediť na svoje výkony a nepremýšľal, čo sa stane pri vážnej nehode, je v aute napríklad hasiaci systém vybavený nevodivým hasiacim prostriedkom. Teda okrem bezpečnostných poistiek schopných v zlomku sekundy vypnúť všetky potenciálne nebezpečné okruhy 400-voltového systému.
Pochopiteľne musíme stále počítať s tým, že zo strany Opelu je to len výstrel do prázdna a sériové GSe do série nakoniec nedotiahne. To ale zistíme už v rámci septembrového mníchovského autosalónu, kde by mala mať táto novinka premiéru.
zdroj: Opel