Viac prítlaku než pretekársky špeciál

Dvanásťvalec pod kapotou bude vôbec najsilnejším atmosférickým motorom, aký kedy v Sant’Agate vytvorili. Prvá časť mena predstavuje iniciály okruhovej divízie Lamborghini Squadra Corse, ktorá zodpovedá za vývoj áut kategórie GT3 a SuperTrofeo. Inžinierov neobmedzovali žiadne pravidlá, a tak si mohli doslova vyhodiť z kopýtka. SCV12 má vyšší prítlak než pretekársky Huracán GT3. Vďačí za to aj dlhej prednej časti s dvoma veľkými prieduchmy vzduchu. Predný spliter je doplnený aerodynamickými prvkami na boku nárazníka. Podobne agresívne je vyriešená aj zadná časť. Jej dominuje obrovské zadné krídlo a difúzor nad ktorým sa týči dvojica výfukov. V zadnej časti je aj dobré viditeľné rozšírenie karosérie s odvetrávaním teplého vzduchu od bŕzd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Z Huracánu SuperTrofeo je prevzatý strešný airbox, ktorý privádza vzduch k nepreplňovanej V12. Automobilka tvrdí, že by vďaka extra prívodu vzduchu z airboxu mal počas rýchlej jazdy výkon prekročiť hodnotu 611 kW (830 k). Na zadné kolesá ho prenáša 6 stupňová sekvenčná prevodovka. Koľko tento skvost váži, ešte nie je jasné, nakoľko si Lamborghini presné technické špecifikácie necháva pre oficiálne predstavenie. To príde v priebehu leta 2020 a budúci zákazníci si okrem auta kúpia miestenku do veľmi exkluzívneho klubu. V ňom ich čakajú rôzne programy na zlepšovanie ich šoférskych zdatností.

Zdroj: motor1.com

Foto: Lamborghini