Šéfovia veľkých automobiliek verejne kritizované prešľapy obvykle nerozmazávajú. O to vzácnejšie je interview so súčasným generálnym riaditeľom Volkswagenu, ktoré poskytol britskému týždenníku Autocar.

Priznáva v ňom, že zavedenie dotykových ovládačov vo vozidlách VW „určite spôsobili dosť škody“ a zaviazal sa preto, že zákazníci nájdu v budúcich modeloch jednoduchšie a funkčnejšie interiéry.

Rozhovor prebehol v rámci nedávnych testovacích jázd s maskovanými prototypmi Tiguanu, v ktorých bolo jasne vidieť odklon od doteraz používaného konceptu, ktorý nájdete v Golfe či jeho elektrickom ekvivalente ID.3.

Nové SUV sa digitálneho prístrojového panelu ani dotykovej obrazovky nezbaví, dizajnéri v spolupráci s konštruktérmi však odstránili (aj kvôli chýbajúcemu podsvieteniu) široko kritizované, kapacitné posuvné ovládače klimatizácie. Na stredovom tuneli sa navyše objavil nový otočný ovládač voľby jazdných režimov, ktorý zároveň slúži na nastavenie hlasitosti audiosystému.

VW tým reaguje na výčitky klientov a Thomas Schäfer férovo priznáva: „Mali sme frustrovaných zákazníkov a to by byť nemali. Strávili sme preto dosť času systematickou prácou definovaním všetkých funkcií, ktorých sa zákazník zvyčajne pri šoférovaní dotýka. Zoradili sme ich podľa dôležitosti a povedali sme si, ktoré z nich musia dostať fyzické tlačidlá a ktoré môžu ostať na obrazovke. A stanovili sme si úrovne. Kam napríklad intuitívne siahnete, keď chcete zapnúť svetlo? Na konci sme išli ešte viac do detailov. Malo by to byť tlačidlo alebo vypínač? Až potom môžete pracovať na estetike.“

Napravíme to, interiéry VW budú opäť intuitívne

Schäfer prezradil, že na tom pracuje početný tím ľudí a zabralo im to dosť času i priestoru. Excelovská tabuľka k tomu mala rozmery izby. A dodal, že po tejto plánovanej zmene automobilka nebude zavádzať žiadne odvážne úpravy v usporiadaní kabíny.

„Ak raz máte niečo hotové, nesiahajte na to. Nechajte to tak. Nemýľte zákazníkov s príchodom každého nového modelu tým, že je niečo úplne inak. Optimalizovať veci je v poriadku. Preneste ich do budúcnosti. Ale nemeňte tlačidlá tým, že ich budete presúvať sem alebo tam. Volkswagen bol vždy skvelý v tom, že ste si sadli do auta a intuitívne ste vedeli, čo sa kde nachádza,“ dodáva Thomas Schäfer a priznáva tým, že v niektorých súčasných modeloch to tak nie je.

Šéf VW sľubuje, že sa postará o nápravu a tvrdí, že od malého elektrického ID.2 budú volkswageny opäť špičkové. Je však vidieť, že jeho iniciatíva sa čiastočne prejavuje aj v prípade nového Tiguanu. Pozrite sa napríklad pozorne na multifunkčný volant. Po kapacitných plochách tu nie je ani stopa. Zákazník opäť dostane staré dobré hardwarové tlačidlá. Podobne má vyzerať i nová generácia Passatu a tiež modernizovaný Golf, ktorý by mal byť odhalený koncom roka.

zdroj: Autocar