Nie je to tak dávno, keď bol stlačený zemný plyn CNG veľmi perspektívnym palivom s veľkým potenciálom znížiť emisie pochádzajúce zo spaľovania fosílnych palív. „Zemný plyn v podobe CNG je výborné tranzitné palivo vedúce k uhlíkovej neutralite, pretože je ho možné postupne nahradiť za obnoviteľný biometán. Navyše, modely automobilov jazdiace na stlačený zemný plyn kopírujú koncept automobilov so spaľovacím motorom, na ktorý sú motoristi zvyknutí. Výhoda pri tankovaní je napríklad tá, že sa nádrž plní rovnako rýchlo ako pri benzínovom či naftovom vozidle, a to takým množstvom paliva, s ktorým prejde relatívne porovnateľnú vzdialenosť. Okrem toho ide o overenú technológiu, ktorá sa roky využíva naprieč celou Európou,” znelo ešte pred dvomi rokmi priamo od automobilky Škoda Auto. Dnes je však situácia iná a hoci sa fyzikálne zákony nezmenili, politika áno. Na prvom mieste je elektromobilita a tak sa jej musia podriadiť aj výrobné programy jednotlivých automobiliek.

Náročnosť prestavby spolu s vysokými cenami CNG sú dôvodom, prečo CNG postupne stráca atraktivitu.

VW smeruje k elektrike

"Predaj modelov na stlačený zemný plyn CNG budeme postupne na všetkých trhoch ukončovať, zákazníkom však stále budú k dispozícii skladové vozidlá,“ komentuje situáciu mladoboleslavská automobilka. Ako ďalej prezradila, dôvodom je potreba ďalších výrobných kapacít pre nové elektromobily. Pravdou však je, že vo svetle aktuálnych cien CNG tento spôsob pohonu stráca (aj vzhľadom na náročnosť prestavby) svoje odôvodnenie. Koniec koncov, prechod k elektromobilite a opustenie iných alternatívnych ciest už pred časom vyhlásil celý koncern VW. O servisné zázemie zákazníci áut na CNG neprídu, nové „plynové“ modely však už žiadna koncernová automobilka vyvíjať nebude.

zdroj: VW Group