Výrobcovia áut sú v prípade chystanej normy Euro 7 vo vzácnej zhode. Nesúhlasia s ňou dokonca ani automobilky, ktoré odpísali spaľovacie motory niekoľko rokov predtým, ako mali byť prostredníctvom pokút v podstate zakázané. Aj tie najmiernejšie názory namietajú, že pripravované prísnejšie emisné predpisy nedávajú firmám dosť času na to, aby vozidlá prispôsobili novej legislatíve, ktorá je navyše komplikovaná, chýba v nej jednoznačná metodika, respektíve vykonávacie predpisy.

Aj preto automobilky svorne žiadali a stále žiadajú o odklad, v ideálnom prípade ale požadujú Euro 7 prepracovať, pretože ich núti investovať do technológií, ktoré sa pri prechode na elektromobily udržia na trhu len krátko a to ich vývoj nezaplatí. Navyše hrozí ďalšie radikálne zdražovanie, likvidácia malých áut, čo ďalej spomalí obnovu európskeho automobilového parku a obmedzí individuálnu mobilitu.

9 štátov EÚ je proti

Automobilové koncerny majú na svojej strane aj nemalú časť politikov, asi najďalej ale zašiel taliansky minister dopravy a infraštruktúry Matteo Salvini. Nežiada o odklad, ani úpravy. Chce naopak Euro 7 úplne zrušiť, presnejšie povedané zablokovať ho pri hlasovaní.

Taliansko má podľa neho v EÚ dosť spojencov a tým pádom i hlasov, aby niečo také dosiahli. Norma je podľa neho „zjavne zlá“, povedal agentúre Reuters a dodal, že „Taliansko spolu s Francúzskom, Českom, Rumunskom, Portugalskom, Slovenskom, Bulharskom, Poľskom a Maďarskom majú silu, ktorá plánovaný skok zastaví,“ oznámil Salvini v rámci konferencie predajcov áut vo Verone. „Momentálne sme menšina, ale chceme sa stať väčšinou,“ dodal taliansky politik.