Ak sa to Indii podarí, môže sa stať exportnou krajinou, v ktorej by automobilka vyrábala elektrické vozidlá a vyvážala ich ďalej do sveta. „Európa zatiaľ nie je schopná vyrábať cenovo dostupné elektromobily. Veľkou príležitosťou pre Indiu by teda bola možnosť predávať kompaktné elektromobily za prijateľnú cenu, ktorá by však stále zabezpečovala ziskovosť," povedal Tavares.
Kedy prídu lacné elektroautá?
Stellantis, ktorá má závod aj na Slovensku, výrazne investuje do elektromobilov a v nadchádzajúcom desaťročí plánuje priniesť množstvo noviniek. Tavares však už skôr varoval, že na cenovo dostupné elektromobily si počkáme ešte päť až šesť rokov.
Šéf Stellantisu povedal, že stále pracujú na pláne týkajúcom sa Indie ako exportnej lokality pre elektrické vozidlá značky. Rozhodnutie vraj zatiaľ nepadlo.
Čínski výrobcovia áut na baterky zatiaľ stupňujú tlak. Čoraz viac prenikajú do Európy a snažia sa získať si „srdcia“ zákazníkov vďaka modelom, ktoré sú spravidla cenovo dostupnejšie v porovnaní s konkurenciou. „Medzi Čínou a západným svetom narastá napätie. To bude mať dôsledky z hľadiska obchodu. Silou, ktorá má najlepšie predpoklady vyťažiť z tejto príležitosti, je samozrejme India,“ myslí si Tavares.
Stellantis už v súčasnosti vyrába svoje vlastné elektromotory a batérie. Chystá konkrétne aj vlastnú výrobu batériových článkov. Tavares by chcel priamo v Indii lokálne obstarávať všetky komponenty, aby spoločnosť dokázala byť konkurencieschopná z hľadiska nákladov. “Clá na dovoz auta do Indie sú extrémne vysoké,“ skonštatoval.
Zdroj: Reuters