„Plánovanie a schvaľovanie novej infraštruktúry pre zelenú mobilitu trvá príliš dlho, Spolková republika za svojim plánom zaostáva mnoho rokov,“ hovorí na adresu pomalej výstavby nových nabíjacích bodov Hildegard Müllerová stojaca na čele Zväzu nemeckého automobilového priemyslu (VDA). Podľa nej toto zaostávanie tvrdo zasahuje najmä nemecký automobilový priemysel, ktorý pre svoju klimaticky neutrálnu mobilitu súrne potrebuje „zelenú“ energiu. „Potrebujeme veľa nových nabíjacích staníc. Každý týždeň by sme mali zriadiť 2000 nových dobíjacích miest, v skutočnosti ich však postavíme len necelých 300. Politici musia rýchlosť expanzie zvýšiť až sedemnásobne,“ pokračuje Müllerová.

Nemecko musí zostať na výslní

Prezidentka VDA sa nevyhla ani úvahám o aktuálnej konkurencieschopnosti nemeckého automobilového priemyslu. „Automobilový priemysel berie ochranu životného prostredia veľmi vážne a jeho cieľom je čo najrýchlejšie dosiahnutie klimaticky neutrálnej mobility. Robíme všetko pre to, aby Nemecko aj naďalej produkovalo tie najlepšie, najbezpečnejšie, najúčinnejšie, najkvalitnejšie a samozrejme klimaticky neutrálne vozidlá na svete. Vo všetkých segmentoch bez rozdielu,“ obhajovala Müllerová vedúcu úlohu nemeckých automobiliek na poli kvality. V rozhovore pre Reuters sa nevyhla ani téme tlaku na elektromobilitu a jej presadzovanie vo všetkých regiónoch Nemecka. „Obyvatelia miest by nemali diktovať, ako majú žiť ľudia na vidieku. Všetci majú právo jazdiť svojimi autami, najmä tam, kde nie je dostatočne hustá sieť verejnej dopravy. Mobilita nesmie byť výsadou bohatých,“ doplnila rozumne Hildegard Müllerová z VDA.

zdroj: Reuters