Pôvodne mal úsek na severe Slovenska stáť 427 miliónov eur, no už doposiaľ sa vyšplhal na 470 miliónov eur a môže sa ešte navýšiť. Desaťmiliónový dodatok však zatiaľ stále neschválili. Slovenskí diaľničiari avizujú, že keď sa tak stane, bude dodatok zverejnený.

Hospodárske noviny informujú, že dodatok sa sčasti týka aj tunela Ovčiarsko a vyššie náklady na stavbu majú vyplývať zo zvýšenia maximálnej rýchlosti na 100 kilometrov za hodinu namiesto pôvodne plánovaných 80 km/h. Dôvodom mala byť vraj žiadosť slovenských policajtov. Musela sa tak meniť aj samotná stavba, aby umožnila bezpečné navýšenie maximálky na 100 km/h.

Ako však upozorňuje prezident Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska Pavol Kováčik, 100vka je štandard, na ktorú sa rýchlostne projektujú tunely s dvomi rúrami u nás. Treba však povedať, že inak je tomu v prípade tunela Sitina v Bratislave.

Dodatok je pred schválením

Stavbu zabezpečovali stavebné spoločnosti Doprastav, Váhostav, Strabag a Metrostav. „Dodatok je schválený Predstavenstvom NDS. Aby ho mohli hradiť, musí ho ešte potvrdiť šéf služobného úradu ministerstva dopravy,“ uviedol pre Hospodárske noviny šéf Doprastavu Dušan Mráz. Oprávnenosť nákladov v prospech dodatku má potvrdzovať aj posudok z univerzity. Čaká sa tak na rozhodnutie rezortu pod vedením nového ministra dopravy Jozefa Ráža mladšieho.

Otvárali ho s meškaním a kvôli meškajúcemu úsekom s tunelom Višňové museli zvoliť iné riešenie formou diaľničného privádzača do Žiliny. Aj na ten však bolo potrebné čakať, a tak bolo potrebné už dokončenú stavbu niekoľko strážiť, čo len vytváralo ďalšie náklady pre štát, ktoré samozrejme neboli vynaložené práve najefektívnejšie.

Zdroj: HNonline.sk / foto: Voltatech.sk