Dizajnovým zmenám Ford príliš neublížil. Áno, nová Kuga je od tej starej jasne rozoznateľná. Mohol by som povedať, že je kultivovanejšie a trochu dospela. Celkovo pôsobí viac uhladene. Ale povedzme si pravdu, je to nuda. Dizajn pôsobí jednoliato a dynamicky. Ale dnes je to tak už pri všetkých autách tejto triedy. Automobilka nepripravila zlý vzhľad, len absolútne ničím nevystupuje z radu. Pri Forde som jednoducho zvyknutý na emocionálnejší dizajn

Pod kapotou je to veselšie. Z dieselových agregátov je v ponuke 2,0 TDCI s výkonom 103 kW (140 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm. Ale je tu ešte možnosť výkonnejšej verzie s 120 kW (163 k) a krútiacim momentom 340 Nm. Výhodou naftového motora je ako vždy spotreba. V kombinovanom cykle s manuálnou 6 stupňovou prevodovkou a pohonom prednej nápravy spotrebuje táto pohonná jednotka 5,3 resp. 5,9 l/100 km.

Ford za SUV Kuga zaviedol aj svoju úspešnú technológiu EcoBoost. V tomto prípade ide o 1,6 litrový motor EcoBoost s výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 240 Nm. Táto pohonná jednotka bude skombinovaná len s pohonom predných kolies a manuálnou prevodovkou. V tomto rozpoložení spotrebuje 6,6 l/100km. Motor 1,6 EcoBoost bude mať v cenníkoch Fordu Kuga ešte jednu verziu. 134 kW (182 k) a 240 Nm budú spojené výhradne s automatickou prevodovkou a pohonom na všetky kolesá.

Ako ste už z môjho textu určite vytušili, k motorom si bude možné vybrať buď automatickú šesťstupňovú prevodovku, alebo manuál s rovnakým počtom stupňov.

S novým systémom otvárania dverí môžete pred kamarátmi machrovať takmer donekonečna. Inak potešia úsporné motory a 5 hviezdičiek od Euro NCAP.

Ford konštruoval Kugu s ohľadom na bezpečnosť. Organizácia Euro NCAP ocenila jeho snahu 5 hviezdičkami. Automobilka použila na konštrukciu svojho SUV vysokopevnostnú oceľ a vybavila ho niekoľkými bezpečnostnými prvkami. Na palube je napríklad aktívny parkovací asistent, systém monitorovania mŕtveho uhla, systém predchádzania nárazov pri nízkych rýchlostiach, systém udržania jazdného pruhu, automatické diaľkové svetlá a mnoho iného. Ford dokonca vybavil Kugu systémom Curve Control, ktorý v zákrute znižuje príliš vysokú rýchlosť.

Nový Ford Kuga ponúka viac miesta pre batožinu. Ale to nie je všetko. Na to, aby ste sa dostali do kufra nepotrebujete ruky. Jednoducho vás stačí pokývať nohou pod dverami batožinového priestoru a ony sa samé otvoria.

Aj keď sa to môže zdať, že idete Kugu kopnúť, nie je to tak. Stačí zamávať.

Na Slovensku ponúka automobilka nové SUV v dvoch výbavách: Trend a Titanium. K ním sa pridávajú aj akciové ponuky Trend X a Titanium X. Zvýhodnená cena 1,6 EcoBoost s pohonom prednej nápravy s manuálnou prevodovkou je 20 890€. Za menej novú Kugu nedostanete. Maximálne môže cenovka dosiahnuť 33 770€. Za tieto peniaze dostane 2,0 TDCI so 120 kW (163 k), automatickú prevodovku a pohon všetkých kolies.

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj: 370 koní z Fordu Focus ST. Od vlka