Po dvojmesačnej prestávke odštartoval Slovenský Okruhový Pohár druhú polovicu sezóny na maďarskom Pannoniaringu. Vo štvrtok, 9. júla 2015 si na technickú trať prišlo zmerať sily takmer 60 pretekárov. Hoci v stredu na okruhu pršalo, vo štvrtok počasie jazdcom prialo, celý deň bolo pod mrakom a podujatiu sa vyhol dážď. Pannoniaring nie je ďaleko, nachádza sa asi 120 km od Bratislavy, má dĺžku 4740 m a len s dvoma nie príliš dlhými rovinkami a krásnymi kombináciami zákrut patrí medzi technické okruhy. Organizátori pre jazdcov pripravili aj novinku v podobe dobrovoľného ranného extra tréningu. Okrem toho spustili aj Time Attack, kde sa môžu zúčastniť aj jazdci na sériových autách len so základnou bezpečnostnou výbavou.

Prvé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
V skupine STC, ktorá združuje autá s objemom do 1600 cm3 a do 2000 cm3, vyhral prvú kvalifikáciu a najlepšie miesto na štarte si zabezpečil časom 2:13,808 Jiří Konečný na Renaulte Clio, ktorý porazil Petra Entenfellnera na Lotuse Exige. Preteky boli napínavé, prvé miesto nakoniec vybojoval Jiří Konečný na Renaulte Clio, ktorý zároveň vyhral triedu do 2000 cm3 nelicencovaných jazdcov. Druhé miesto vybojoval Stefan Schafhauser na Lotuse Exige a tretí skončil Alexander Šuhajda na Renaulte Clio. V hodnotení nelicencovaných jazdcov bol v triede do 1600 cm3 najrýchlejší Marek Jančo na Forde Fiesta, druhé miesto obsadila maďarská pretekárka Anett György na Lotuse Elise a po tretie miesto si prišiel Pavol Dlugoš na Škode Felicia. Triedu do 1600 cm3 medzi licencovanými jazdcami vyhrala Veronika Vanyová na Lotuse Elise a druhý skončil Igor Végh na Honde CRX.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
V skupine BTC jazdia autá s objemom do 3000 cm3, do 3500 cm3 a nad 3500 cm3. V prvej kvalifikácii bol najrýchlejší a najlepšie miesto na štarte získal s časom 2:00,833 Denis Watt na Porsche 911 GT3. Druhé miesto patrilo Jiřímu Procházkovi na BMW M3 GTR. Preteky aj triedu nad 3500 cm3 nelicencovaných jazdcov vyhral Denis Watt a druhý v triede skončil Libor Šichtař obaja na Porsche 911 GT3. Medzi nelicencovanými pretekármi v triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Jiří Procházka na BMW M3 GTR, druhé miesto obsadil Milan Valášek na Ginette G50 a po tretie miesto si prišiel Tomáš Pospíšil na BMW Z4 GTR. Víťazstvo v triede do 3000cm3 medzi nelicencovanými jazdcami získal Petr Doležal na BMW 130i, druhý skončil André Mašek na BMW 130i a tretí bol Christoph Schmalzl ma Mercedese 190. Medzi licencovanými jazdcami v triede do 3000 cm3 bol najrýchlejší Marián Polónyi na BMW 130i, druhé miesto vybojoval Peter Žáček na BMW M3 a po tretie si prišiel Petr Šilík na BMW M3 Compact.

Skupina C – OFC (Open Cars)
Kvalifikáciu otvorených áut vyhral s časom 1:54.076 Maciej Marcinkiewicz, ktorý porazil Rudolfa Radiča, obaja jazdili na Radicaloch. Maciej Marcinkiewicz bol najrýchlejší aj v pretekoch, na druhé miesto sa prebojoval Sebastian Sokol a tretie miesto patrilo Ladislavovi Deákovi. Všetci jazdili na Radicaloch.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
V skupine Cup nájdeme Mazdy MX-5 Cup a Fordy Fiesta R1 Cup. Prvú kvalifikáciu vyhral s časom 2:32,046 Martin Hlavna na Forde Fiesta R1 Cup, ktorý porazil Lukáša Koníka na Mazde MX-5 Cup. Prvé preteky vo Fiesta Cupe vyhral Martin Hlavna, ktorý zdola druhého Samuela Moskála a tretieho Ľuboša Šestáka. V MX-5 Cupe si po prvé miesto prišiel Tibor Gloznek, druhý skončil Mátyás Koczó a tretie miesto obsadil Drahomír Osvald.

Druhé preteky
Skupina A – STC (Small Touring Car)
Druhú kvalifikáciu, ktorá určuje poradie na štartovom rošte druhých pretekov vyhral v skupine STC s časom 2:15,046 Jiří Konečný na Renaulte Clio pred Stefanom Schafhauserom na Lotuse Exige. Druhé preteky i triedu do 2000 cm3 medzi nelicencovanými jazdcami vyhral Stefan Schafhauser na Lotuse Exige, druhé miesto obsadil Jiří Konečný na Renaulte Clio a po tretie miesto si prišiel Alexander Šuhajda na Renaulte Clio. V triede do 1600 cm3 z nelicencovaných pretekárov bola najrýchlejšia Anett György na Lotuse Elise, druhý skončil Mário Bobošík na Volkswagene Polo a tretie miesto patrilo Pavlovi Dlugošovi na Škode Felicia. Triedu do 1600 cm3 medzi licencovanými jazdcami vyhral Igor Végh na Honde CRX, ktorý porazil Veroniku Vanyovú na Lotuse Elise.

Skupina B – BTC (Big Touring Car)
V druhej kvalifikácii skupiny BTC bol najrýchlejší Denis Watt na Porsche 911 GT3 s časom 2:01,885 a druhý skončil Jiří Procházka na BMW M3 GTR. Denis Watt nenechal nič na náhodu a vyhral aj druhé preteky a aj svoju triedu nad 3500 cm3 nelicencovaných jazdcov, druhý v triede skončil Libor Šichtař, obidvaja jazdili na Porsche 911 GT3. V triede do 3500 cm3 medzi nelicencovanými jazdcami zvíťazil Jiří Procházka na BMW M3 GTR, pred druhým Jakubom Dirhamom na BMW M3 a tretím Danielom Bakom na BMW E30. Z nelicencovaných jazdcov vyhral triedu do 3000 cm3 André Mašek na BMW 130i, druhé miesto vybojoval Petr Doležal tiež na BMW 130i a tretia skončila Brigitte Schmalzl na Mercedese 190. Medzi licencovanými pretekármi bol v triede do 3000 cm3 najrýchlejší Peter Žáček na BMW M3, druhé miesto obsadil Marián Polónyi na 130i a po tretie miesto si prišiel Dušan Vicen na BMW E36 GT.

Skupina C – OFC (Open Cars)
Aj druhú kvalifikáciu otvorených áut vyhral Maciej Marcinkiewicz, tentokrát s časom 1:56,430. Z druhého miesta štartoval Lukasz Kreski, obaja na Radicaloch. Maciej Marcinkiewicz nenechal nič na náhodu a vyhral aj druhé preteky. Druhé miesto vybojoval Sebastian Sokol a tretí skončil Lukasz Kreski, všetci jazdili na Radicaloch.

Skupina CUP – CUP (MX-5 Cup a Fiesta Cup)
V druhej kvalifikácii skupiny Cup bol najrýchlejší Martin Hlavna na Forde Fiesta R1 Cup časom 2:29,850 a druhé miesto si vybojoval Tibor Gloznek na Mazde MX-5 Cup. Rovnako ako prvé, aj druhé preteky vo Fiesta Cupe vyhral Martin Hlavna, keď porazil druhého Ľuboša Šestáka a tretieho Bohuša Šestáka. Tibor Gloznek ovládol preteky MX-5 Cupu, druhé miesto vybojoval Lukáš Koník a tretí skončil Mátyás Koczó.

Media Cup
Na Mazdách MX-5 Cup už tradične na podujatiach Slovenského Okruhového Pohára jazdia aj novinári v rámci Media Cupu. Tentokrát sa za volant posadili Majo Bóna, Maroš Čabák, Luboš Mistrík a Martin Trenkler. Kvalifikáciu pre seba uchmatol časom 2:32,476 Majo Bóna, ktorý vyhral aj preteky. Druhý v pretekoch skončil Maroš Čabák, tretie miesto vybojoval Martin Trenkler a štvrtý skončil Luboš Mistrík.

Time Attack
Organizátori Slovenského Okruhového Pohára po prvýkrát spustili Time Attack, prihlásiť sa mohol každý, dokonca aj so sériovým autom, musel mať len ťažné oko vpredu a vzadu, dlhé oblečenie, prilbu a rukavice. Jazdci sa mali možnosť zoznámiť s traťou počas dvoch 30 minútových tréningov. Potom nastúpili do dvoch pretekov, kde sa im do finálneho súčtu počítal najlepší čas z prvých a druhých pretekov. V triedu do2000 cm3 vládli Radicaly, prvé miesto vybojoval časmi 1:56,340 a 1:55,233 Lukasz Kreski a druhý skončil Sebastian Sokol. V triede do 3500 cm3 bol najrýchlejší Peter Hodoš na BMW M3 s časmi 2:20,213 a 2:20,331, druhé miesto získal Jaroslav Nosál a po tretie miesto si prišiel Peter Šturdík na Toyote Celica.

Kompletné výsledky i fotogalériu zo štvrtého podujatia Slovenského Okruhového Pohára na maďarskom okruhu Pannoniaring nájdete na stránke seriálu www.okruhy.sk. Piate kolo Slovenského Okruhového Pohára zavíta na Masarykov okruh v Brne, kde vás radi uvidíme 27. augusta 2015.

Zdroj: tlačová správa