Fanúšikovia športových Opelov na kombináciu štítkov Insignia a GSi zvyknutí nie sú. No dobre vedia, že GSi bolo vždy zaujímavejšie a dynamickejšie zvezenie s lepšou základnou výbavou. Opel Insignia GSi je limuzína v športovom šate. Auto orientované na vodiča musí tešiť predovšetkým po stránke jazdných vlastností. Ako sme zistili v teste, tie má skvelé aj najvýkonnejšia bežná verzia. Čo má teda Insignia GSi naviac? Nuž, je toho striedmo...
 

Každý by automaticky čakal, že GSi (ako vždy doposiaľ) bude mať väčší maximálny výkon. Žiaľ, rovnako ako model 2,0 turbo 4x4 má aj Insignia GSi 191 kW (260 k), pohon oboch náprav, ktorý Opel volá Twinster a systém torque vectoring, čiže prenášanie hnacej sily na vonkajšie zaťažené koleso v zákrute. Rovnako ako bežný top model má aj Insignia GSi 8-stupňový automat, adaptívne pruženie nastaviteľné v 4 režimoch. V čom je teda GSi iná? Má športovejšie pruženie, športovejšie pneumatiky Michellin Pilot Sport 4, iný predný aj zadný nárazník, koncovky výfukov a nový špecifický jazdný mód Competition.

Pod povrchom je Opel Insignia GSi je v mnohom veľmi podobná modelu 2,0 turbo 4x4, čo veľmi nepoteší. No Severnú slučku Nurbugringu zajazdí rýchlejšie, než predošlá výkonnejšia generácia Insignia OPC s 2,8 l V6 turbom. A to je čo povedať!

Športový model Insignia GSi zajazdí Nordschleife za lepší čas, než predošlá Insignia OPC 2.8 V6 Turbo. O koľko presne Opel zatiaľ nespresnil, no nech by to bolo len o sekundu, už to je zaujímavý výkon, keďže GSi podľa všetkého nebude vrcholný model. Oproti predošlej OPC má nižšie ťažisko, o 10 mm nižšiu svetlú výšku a hmotnosť nižšiu až o 160 kg. Spolu s vektorovaním krútiaceho momentu tak dokáže so zákrutami bojovať efektívnejšie. Úspornejším variantom ponuky bude naftový motor.

„Je to kombinácia nízkej hmotnosti – najmä na prednej náprave – nízkeho ťažiska, ľahkej ovládateľnosti, výkonu v širokom pásme otáčok a najlepšej trakcie, ktoré robia Insigniu GSi tak rýchlou."  

Insignia GSi je od OPC predošlej generácie ľahšia o 160 kg

Adaptívne pruženie Insignie známe ako FlexRide ladili na Nurburgringu. Tu má Opel vlastné testovacie stredisko. Kratšie a tuhšie pružiny spolu so športovými tlmičmi znížili svetlú výšku o 10 mm a tiež nakláňanie karosérie v zákrutách. Športovejšie ladenie má aj riadenie. Rovnako ako podvozok by sa malo v zlomku sekundy prispôsobovať povrchu a štýlu jazdy. O spomaľovanie sa starajú štvorpiestikové brzdy Brembo. Vpredu majú kotúče priemer 345 mm. V modeli Insignia GSi je okrem troch známych jazdných režimov Standard, Tour a Sport aj špecifický režim Competition. Ten vypne trakčnú kontrolu a má benevolentnejšiu kontrolu stabilizácie, ktorá dovolí väčšie odchýlky jazdy a stáčavý moment k zvyslej osi - zásadné predpoklady pre športovejšiu jazdu na limite. Aktivuje sa netradične gombíkom pre ESC po jeho dvojitom stlačení. 

Modely Opel GSi majú 33-ročnú tradíciu. Prvými boli Opel Manta GSi a Kadett GSi. Insignia GSi je tu však historicky prvýkrát.

V interiéri nájdeme krásne, na daný výkon motora možno až prehnane tvarované športové sedačky s integrovanou opierkou hlavy. Podľa výrobcu by mali poskytovať dostatočnú oporu v zákrutách a zároveň byť komfortné na dlhšie cesty. Sú vyhrievané, ventilované a majú nastaviteľné bočné časti čalúnenia. Na výber sú dve kombinácie kože. Športovú atmosféru dotvára volant so splošteným vencom, hliníkové pedále a čierny strop. Insignia GSi sa musí zo zvyšku ponuky vynímať aj vzhľadom. V zadnej časti karosérie nájdeme spojler, ktorý by mal údajne zvyšovať prítlak zadnej nápravy. Zo zadného nárazníka vychádzajú dve pochrómované koncovky výfuku. V prednom zase nájdeme dva otvory na prívod vzduchu.

Opel Insignia GSi bude mať oficiálnu svetovú premiéru na jesennom autosalóne IAA Frankfurt nad Mohanom. V predaji sa má na veľkých trhoch objaviť v priebehu októbra 2017.

 

Zdroj: Opel