Zoznam motorizácií pre kombík aktuálnej Astry, ktorý bol predstavený v decembri 2021, je v tejto chvíli prakticky kompletný, chýba v ňom len čisto batériová verzia Electric.

Tá sa práve začala predávať v Nemecku, pričom auto ponúkne elektromotor s výkonom 156 koní, krútiacim momentom 270 newtonmetrov a batériu s kapacitou 54 kilowatthodín, ktorá vyhnala pohotovostnú hmotnosť na 1760 kg. Zrýchlenie automobilka zatiaľ neuvádza, ale Astra ST Electric má maximálnu rýchlosť 170 km/h a oficiálny dojazd podľa metodiky WLTP 413 kilometrov. A cena?

Za 4,64 metra dlhé elektrické kombi so základným batožinovým priestorom 516 litrov (1553 l po sklopení sedadiel) dáte v Nemecku najmenej 43 490 eur. Porovnaním cien batériovej Corsy u nás a na západ od ČR to vychádza, že by na Slovensku mohla byť Astra Sports Tourer Electric dostupná od nejakých 40 500 eur, ale toto číslo berte – prosím – bez záruky.

Ak túžite po praktickejšej a hlavne dostupnejšej verzii Astry, sú tu konečne verzie so spaľovacími motormi. Základ vo výbave Edition s motorom 1.2 Turbo (110 koní) a šesťstupňovým manuálom je za spomínaných 23 490 eur.

V tejto čiastke máte napríklad diódové svetlá s hmlovkami, automatické prepínanie diaľkového režimu, dažďový senzor, kožou čalúnený multifunkčný volant, okná i spätné zrkadlá v elektrike, bezkľúčové štartovanie, automatickú klimatizáciu, 10-palcový digitálny prístrojový panel s 10-palcovou dotykovou obrazovkou multimediálneho systému, Apple CarPlay a Android Auto, bluetooth, digitálny tuner, pár konektorov USB, diódové osvetlenie interiéru alebo 16-palcové hliníkové disky.

Ak potrebujete vyšší výkon, je tu rovnaký motor naladený na 130 koní, ale už len s 8-stupňovým automatom za 26 490 eur, prípadne môžete mať naftový štvorvalec 1.5 CDTI s rovnakým výkonom i automatickou prevodovkou za 28 190 eur.

Ak by sa vám viac páčil výkonnejší benzín s manuálom, môžete ho mať, musíte ale skočiť na vyšší výbavový stupeň GS. Za 130 koní dáte 28 190 eur, s automatom 30 190 eur a diesel je od 32 190 eur.

GS pridáva dvojzónovú automatickú klimatizáciu, lepšie sedadlá s vyhrievaním, navyše čalúnenie kombinujúce kožu s látkou, športový volant potiahnutý perforovanou kožou, hliníkové pedále, elektro-chromatické vnútorné spätné zrkadlo, prednú i zadnú lakťovú opierku, ambientné osvetlenie, pridané nápojové držiaky, zatmavené okná, viac konektorov USB, kamerový systém s 360-stupňovým záberom, bezkľúčové odomykanie, čierne exteriérové doplnky a hliníkové sedemnástky.

Z bežných motorizácií je potom vrcholom výbava Ultimate za 32 490 eur (1.2 Turbo, 130 koní), respektíve 34 490 eur s automatom a 36 490 eur s naftou. V rámci nej už máte maticové svetlá IntelliLux LED Pixel, panoramatické strešné okno, head-up displej, navigáciu, indukčnú nabíjačku, čalúnenie alcantarou, elektricky nastavovateľné sedadlo vodiče (obe predné s certifikátom AGR), systém sledovania kvality vzduchu v kabíne, elektricky nastaviteľnú bedrovú opierku, vyhrievané čelné sklo a čierne 18-palcové disky.

Týmto však ponuka nekončí, dostávame sa však do predpokladanej cenovej sféry elektrickej Astry, dokonca vyššie. Reč je samozrejme o plug-in hybridoch, ktoré sú už tiež dostupné. Najslabší benzín-elektrický Sports Tourer so systémovým výkonom 180 koní a vo výbave GS vychádza na 40 590 eur, tá istá technika v prevedení Ultimate potom stojí najmenej 44 690 eur.

Za vrcholný Opel GSe s kombinovaným výkonom 225 koní, ktorý zvládne stovku za 7,5 sekundy a má maximálku 235 km/h (na elektriku 135 km/h), si predajcovia budú účtovať najmenej 44 490 eur, pričom aj tento model existuje s výbavou Ultimate, jej cenu však slovenské zastúpenie neuvádza.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Opel