BMW svoje označenie k zdvihovému objemu začalo upravovať podľa výkonového rozpätia, a tak sa z verzie 30i stal štvorvalec (predtým 3,0-litrový šesťvalec), u Mercedes-Benz je to rovnaké. Z verzie 300 d máme dnes dvojlitrový vznetový štvorvalec.

Audi išlo ešte ďalej a do ponuky vypustilo dvojciferné čísla, ktoré majú odzrkadľovať výkon motorov. Keďže to už nejaký ten piatok funguje, malo by sa v tom dať zorientovať. Dá sa, avšak len podľa počtu valcov a zdvihového objemu. Výkonové rozpätie je totiž pre rovnaký variant bežne aj v troch odlišných číslach. To znamená, že riešenie, ktoré sa Audi ponúkalo, nevyužili, skôr naopak, podarilo sa im všetkých ešte viac dopliesť.

Tri výkonové verzie pre to isté označenie

Zatiaľ čo u BMW je verzia 30i označenie pre v tom čase jeden konkrétny motor s konkrétnym výkonom (napríklad pred časom 185 kW/252 k, teraz 190 kW/258 k), u Audi máme k dispozícii verziu 40 TFSI, ktorá ponúka hneď viaceré výkonové verzie. V najmenšom Audi A1 je to s 147 kW (200 k), vo väčšom A3 140 kW (190 k) a v kupé TT je to 145 kW (197 k). Ak sa chcete orientovať podľa výkonu, nie je to vždy jednoznačné.

Podľa čoho sa dá orientovať, je zdvihový objem s počtom valcov. Audi dnes ponúka troj-, štvor- a šesťvalcové motory, V8 je určený pre SQ7, kde nemá dvojciferné označenie, a verzie RS majú tiež len vlastný názov bez dvojciferných čísel.

Trojvalec 1,0 TFSI tak môžeme objaviť pod dvojčíslím 30 TFSI, štvorvalec 1,5 TFSI pod 35 TFSI a štvorvalec 2,0 pod 40 a 45 TFSI. Jediný zážihový šesťvalec 3,0 má označenie 55 TFSI. Pôjde sa však ďalej, pripravené je označenie 60 a aj 70, teda pre V8 modely alebo hybridné šesťvalce.

Vznetové motory začínajú s 30 TDI, čo je 1,6 TDI. Ďalej pokračujú s 2,0 TDI v reči Audi ako 35 TDI a 40 TDI. No a nakoniec šesťvalce sú so zdvihovým objemom 3,0 litra označované ako 45 TDI a 50 TDI. Osemvalec v SQ7 nemá vlastné dvojčíslo, rovnako ako ani SQ5 TDI.

Tu môžete vidieť výkonové rozpätie motorov pre jednotlivé označenie.

Ak sa pozrieme na priložený obrázok, je jasné, že Audi s rovnakým názvom bude označovať rôzne výkonové verzie, asi podľa zaradenia do triedy. Očakávané verzie 60 by mali ísť s výkonom od 320 kW (435 k) až do 338 kW (460 k) a 70 nad 400 kW (544 k). Z verzií 60 TFSI už sú predstavené hybridy, ale aj u nás nepredávaná V8 v Audi A8. Časom snáď príde aj do Európy. Ale ako je vidieť na tomto príklade, pod dvojčíslom 60 bude existovať trojliter s hybridnou sústavou, ale aj V8. Zatiaľ sa tak dá spoliehať len na to, že si človek zapamätá zdvihový objem a počet valcov podľa dvojčísla. A časom možno nebude platiť ani to.

Zdroj foto: Audi