Peugeot 908 LMP1

Do ďalšieho roka vytrvalostných pretekov vstupuje Peugeot s tradičným dizajnom. Čiže uzavreté kupé s tvarmi, ktoré sa takmer nelíšia od minulej sezóny. Do očí snáď udrie jedine "chrbtová plutva", ktorú tento rok dostane spolu s Audi R18 i Aston Martin (povinný prvok dizajnu). Tak ako sa toho príliš nezmenilo na povrchu, tak v útrobách karosérie áno - tam trôni úplne nový motor. Podľa regulí pre sezónu 2011 má motor V12 vystriedať menší V8 HDi FAP, s objemom 3,7 litra.

Peugeot 908 LMP1

Jeho konštrukcia je pozmenená, uhol valcov už nebude 100 stupňov. Pre vyváženosť sa zmení na rovných 90. Do vznetového motoru Peugeotu bude samozrejme fúkať nové turbo, i tak však výkon klesne o nejakých 150 koní oproti minulému roku. Vzhľadom k hmotnosti vozu ale 550 koní bude bohato stačiť... Aerodynamika však prešla drobnými zmenami. Znížili prítlak vozu tak, aby sa na rovinkách Le Mans dosiahla potrebná maximálna rýchlost.

Peugeot 908 LMP1

Tím Peugeotu sa podľa slov šéfa tímu momentálne sústreďuje sám na seba a svoje auto. Ako je na tom konkurencia sa uvidí až na prvom meraní síl v pretekoch. Do toho najdôležitejšieho - 24 hodín Le Mans - absolvuje 908-ka až dvanásť testov na rôznych tratiach.

Na priloženom videu sa pozrite, ako to vyzerá na palube takéhoto špeciálu. O nudnom dieslovom aute tu nemôže byť ani reči... Peugeot 908 LMP1 na LeMans 2007.