Pri pozretí na videá mi napadol príbeh z USA starý niekoľko rokov. Istý Amík s karavanom pri potulkách krajinou zapol tempomat a rozhodol sa prejsť do obytnej časti. Výsledkom bol, samozrejme, rozbitý karavan. Muž dal spoločnosť na súd, že v návode na obsluhu nebolo nikde napísané, že počas jazdy nemôže vodič prejsť do obytnej časti. Súd údajne vyhral. I keď by sa tento človek kľudne mohol stať adeptom na Darwinovu cenu.

Poliak zverejnil video, ako fungujú moderné systémy vo VW. Čoskoro sa možno dočkáme doby, kedy šofér bude úplne nahradený počítačom. 

Autopilot v autách je v poslednej dobe riadne na pretras. Konkrétne sa to týka Tesly a nehody ich vozidla. Každopádne, Tesla nie je sama, kto takéto systémy ponúka. Jedným z nich je i Volkswagen. Pre aktiváciu systému vyžaduje mať ruky položené na volante. Teda aspoň jednu. Ale i to sa dá oklamať. Stačí, ak na volant umiestnite závažie. K tomu musí byť zapnutý i bezpečnostný pás vodiča. V nasledujúcich videách môžeme vidieť poľského „kierowcu“, ktorý si užíval vymoženosti moderného VW. Schopnosť Volkswagenov riadiť autonómne v redakcii dobre poznáme. Nie je to na úrovni Tesly. Ako ukazuje video, veľmi slušne si poradí s jazdou na rovnej ceste. V zákrutách sa však dokáže správať podrazácky. Prakticky okamžite po nahlásení deaktivácie sa vypne. Každopádne, technikom za to, čo už doposiaľ dokázali, patrí poklona. Na ceste by som ho ale rozhodne stretnúť nechcel a od podobných nápadov vás veľmi vystríham a odrádzam. V tomto štádiu je to ešte veľmi nezodpovedné a nebezpečné chovanie, ktoré ohrozuje majetok a zdravie nielen vodiča, ale aj okolia.

Zdroj: AF