Počet hybridných superáut rastie a na aktuálne najlepšiu dvojicu sa doťahuje konkurencia. K Ferrari LaFerrari a McLarenu P1 sa pridáva Porsche 918 Spyder. Porsche tvrdo pracovalo na tom, aby sa výkonovo dotiahlo na konkurenciu, čo sa mu aj podarilo. Jednou veľkou nevýhodou ostáva hmotnosť. Po tejto stránke 918 nestačí ani McLaren, ani na Ferrari.

Porsche vyrobí 918 kusov tohto hybridu.

Porsche 918 Spyder má pod kapotou 4,6 litrový osemvalec. Jeho výkon je 447 kW (608 k) pri 8600 otáčkach. V pretočte to znamená 97 kW (132 k) na jeden liter objemu. Spolu s ním roztáča zadné kolesá elektromotor s výkonom 115 kW (156 k). Na prednej náprave pracuje 95 kW (129 k) elektromotor. Celkový výkon predstavuje 652 kW (887 k).

 

Porsche má však veľký problém s hmotnosťou. 918 Spyder váži 1700 kilogramov a to je jednoducho priveľa. Paket Weissach dokáže váhu stlačiť o 50 kg nižšie, no aj to je málo. McLaren P1 je ľahší o 300 kg a Ferrari LaFerrari váži menej dokonca o 445 kg (bez náplní).

 

Porsche podcenilo svoju konkurenciu. 918 Spyder sa pôvodne výkonnostne na svojich konkurentov vôbec nechytala. Teraz je náskok Ferrari a McLarenu menší, no ešte ostal. LaFerrari má 963 koní a McLaren P1 916 koní.

918 Spyder posiela výkon na všetky štyri kolesá. Ako som už spomenul, predné kolesá bude roztáčať len slabší z dvojice elektromotorov. Porsche dokáže akcelerovať na 100 km/h za 2,8 sekundy, čo je v podstate zhodné s konkurenciou. Zaostáva však pri šprinte na 200 km/h. Ferrari a McLaren to zvládnu za 7 sekúnd, 918 na dvestovku potrebuje 7,9 sekundy. Porsche uvádza maximálku „viac ako 240 km/h“.

 

Porsche vyrobí 918 kusov tohto superauta. Šťastní majitelia ich dostanú do konca tohto roka. Každý z nich musel za toto privilégium zaplatiť približne 655 000 €.

 

Zdroj: tlačová správa

Prečítajte si aj:  Porsche bude tento rok oslavovať 50 rokov typu 911