„Kto chce mať opicu, musí mať na banány.“ Aj takto by sa dal zjednodušiť servis superšportov. Jedna vec je nákup superšportu, druhou stranou mince je ich servis. Auto, ktoré stálo nové stovky tisíc eur, nebude mať servis za pár stoviek eur.

 

V prípade bežných áut bývajú plánované servisné zásahy relatívne jednoduché. Pri superšportoch, akým je aj Carrera GT, to také jednoduché nie je. Práce je aj na niekoľko dní. 

Majiteľ červeného Porsche Carrera GT poskytol unikátny pohľad na servisné zákroky jeho auta. S mechanikom sa dohodol na nafotení všetkých prác a následne ich zverejnil na internete. V tomto prípade išlo o veľký servis a výmenu niektorých opotrebovaných dielov.

Výmena vačkových hriadeľov stála 17 000 dolárov. Nie, nie je to preklep.

V prípade bežných áut bývajú plánované servisné zásahy relatívne jednoduché. Pri superšportoch, akým je aj Carrera GT, to také jednoduché nie je. Práce je aj na niekoľko dní. Napríklad motor musí ísť pri veľkom servise von, aby mohol mechanik vykonať nastavenie ventilov. V tomto prípade dokonca majiteľ menil aj opotrebované vačkové hriadele. Ich výmena stála 17 000 dolárov a to sa bavíme o cene bez práce. Náklady na výmenu však hradilo Porsche, pretože išlo o konštrukčný problém prvých ročníkov. Na motore ďalej mechanici vymenili zapaľovacie cievky, ktoré často praskajú. Okrem výmeny oleja a filtrov dal vlastník vymeniť aj tesnenie spojky. 
 

Samozrejmosťou je precízne dotiahnutie všetkých skrutiek na správny moment. Keď už auto stálo v servise, majiteľ dal rovno vymeniť aj predné tlmiče. Kvôli nim museli rozmontovať celú prednú časť karosérie. Vďaka tomu vidíme ako vyzerá Carrera GT v útrobách. Nakoniec nastavili Carrere GT geometriu a ručne ju umyli a naleštili. 


Celý proces servisovania si môžete pozrieť v bohatej fotogalérii. Predpísaný veľký servis a výmena opotrebovaných dielov stála majiteľa 22 500 dolárov (bez dane).