Indický trh prechádza obrovskými zmenami a hoci kopíruje celosvetový trend a aj jeho predaje medziročne o čosi klesli, stále má potenciál byť jedným z najdôležitejších svetových trhov. Len v roku 2019 sa v Indii predalo 2,9 mil. nových áut., rok predtým dokonca až 3,4 mil. kusov. Rozhodne preto stojí za pozornosť väčšiny svetových automobiliek. Z koncernu Volkswagen je v Indii najaktívnejšou práve česká Škoda Auto. Okrem toho je však miestny trh zaplavený lokálnymi značkami, o ktorých bežný Európan doteraz ani nepočul. Jednou z nich je aj výrobca Force, ktorý na autosalóne Auto Expo 2020 pútal svojimi novinkami najväčšiu pozornosť.

G-čko na indický spôsob

Najnovším počinom značky je offroad Force Gurkha, auto zjavne inšpirované nemeckým Mercedesom triedy G. Indovia však jeho línie proporčne prispôsobili svojej platforme a ak prižmúrime obe oči, dalo by sa povedať, že im to aj celkom vyšlo. Na autosalóne prezentovali novinku aj s príslušenstvom, na 17-palcových zliatinových diskoch a terénnych pneumatikách. Podľa tvrdení výrobcu bude všetko v ponuke aj pre sériový model. Ten má pod prednou kapotou naftový motor 2.6 D s výkonom 65 kW (88 k) a krútiacim momentom 280 Nm. Spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a svoj výkon posiela na všetky štyri kolesá. Obidve nápravy sú pritom vybavené uzávierkami, takže Force Ghurkha by mal zvládnuť rovnaký terén, ako nemecký originál.

Auto sa, pochopiteľne, do Európy nikdy nedostane, ako kuriozita a dôkaz, že Mercedes-Benz triedy G patrí celosvetovo medzi najkopírovanejšie autá planéty, však rozhodne stojí za pozornosť.