Patríte medzi priaznivcov elektromobilov? Priznám sa, že hoci mám spaľovanie motory hlboko pod kožou, odkedy som mal možnosť vyskúšať Teslu Model S, patrím medzi nich aj ja. Teda niektorých. Tých s reálnym dojazdom, ktoré neodsudzujú svojho vodiča iba na jazdu po meste. Vyzerá to, že presne takým by mohol byť koncept nanoFLOWCELL Quant e-Sportlimousine, predstavený na tohtoročnom Ženevskom autosalóne.

Šéf vývoja nanoFLOWCELL, Nunzio La Vecchia pri príležitosti schválenia pre cestnú premávku povedal: "Dnes sme dali produkt 14 ročného vývoja na cesty."

Quant e-Sportlimousin už môže oficiálne jazdiť po európskych cestách. Výrobca tak urobil další krok k sériovej produkcii.

Toto auto, s pomerne prevratnou technológiou, bolo pre mnohých iba ďalším konceptom, ktorý to nikdy nedotiahne do výroby. No vyzerá to, že firma nanoFLOWCELL to myslí naozaj vážne. Auto totiž prešlo testami nemeckej skúšobne TÜV, ktorá ho schválila pre cestnú premávku. Znamená to, že Quant e-Sportlimousine môže jazdiť po nemeckých a európskych cestách. Lichtenštajnská firma tým plní svoje plány, ktorých ďalším bodom je sériová produkcia. Mimochodom, auto dostalo tabuľku s evidenčným číslom ROD-Q-2014. Šéf vývoja nanoFLOWCELL, Nunzio La Vecchia pri tejto príležitosti povedal: "Dnes sme dali produkt 14 ročného vývoja na cesty."

Tvorcovia auta sľubujú dojazd až 600 km a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 2.8 s. Maximálka by mala presiahnuť 380 km/h.

2,3 tonový elektromobil dá stovku za 2,8 sekundy

Čím je práve tento elektromobil výnimočný? Poháňajú ho 4 elektromotory s maximálnym výkonom 680 kW (4 x 170 kW), čo je 925 koní. Ich prevádzkový výkon je 480 kW (4 x 120 kW), teda po starom 653 k. Krútiaci moment je údajne až neuveriteľných 2 900 Nm pre každý motor. Dôležité je však získavanie energie na ich pohon. Auto totiž namiesto klasických batérií využíva palivové články s tekutým elektrolytom. Ionizovaný elektrolyt uskladnený v nádrži preteká membránou palivového článku, kde odovzdá svoj náboj. Tvorcovia auta sľubujú dojazd až 600 km. Po nich by sa mal elektrolyt dať ľahko vymeniť. Jeho zloženie, či spôsob výmeny si však zatiaľ automobilka necháva pre seba. Quant e-Sportlimousine má navyše viac ako zaujímavé dynamické parametre. A to aj napriek vysokej hmotnosti, ktorá dosahuje 2 300 kg. Elektromotory by ho mali rozhýbať z 0 na 100 km/h za 2.8 s a maximálka by mala presiahnuť 380 km/h.