Radical predstavil novú vlajkovú loď SR8 RSX. Autu dopriali niektoré dizajnové črty známe z LMP2 prototypu Radical SR9. Automobilka o novom SR8 RSX hovorí, že ich stroj je práve to, čo potrebujete, aby ste konkurenciu zadupali do zeme. Zároveň prináša zážitok veľmi blízky jazde v otvorenom prototype LMP2.

Radical SR8 RSX má veľmi blízko k prototypu triedy LMP2

Radicalom SR8 má veľmi blízko k prototypu LMP2. S výkonom 440 koní a hmotnosťou len 860 kg sa na okruhu nebudete nudiť.

Srdcom SR8 RSX je 3,0 litrový V8, ktorý produkuje 440 k pri 9100 ot. a 380 Nm pri 7500 ot. Motor však zvládne až 10 500 ot. Toto všetko spojili 7-stupňovou prevodovkou, ktorú pilot ovláda pádlami pod volantom. Automobilka neuviedla žiadne údaje o zrýchlení, či maximálnej rýchlosti, no od auta s hmotnosťou 860 kg a výkonom 440 k môžeme očakávať šialený údaj. Vynára sa otázka, ako dlho vydrží motor v plnom nasadení? Podľa Radicalu je schopný odjazdiť 40 hodín predtým, ako ho budete musieť zgenerálkovať, čo je ekvivalent jednej sezóny.

Niektoré črty pripomínajú LMP2 prototyp Radical SR9

SR8 RSX vsadil na zavesenie typu dvojitý lichobežník vpredu aj vzadu, použili aktívne tlmiče a systém push-rod. Auto zastavuje pomocou vetraných kotúčov s priemerom 350 mm a 6-piestikových strmeňov. Automobilka bude SR8 RSX dodávať štandardne so 17-palcovými diskami, na želanie vám pribalia 18-palcové.

SR8 RSX poháňa V8 s výkonom 440 koní

Pilot sa v kokpite pozerá na pretekársky 7-palcový displej s integrovaným data loggerom. V SR8 RSX prvý krát použili elektronický posilňovať riadenia. Auto začnú predávať v prvom kvartáli 2015 a vypýtajú si za neho 168 155 eur.

Menší brat SR8 RSX, Radical SR3 RSX

Popri SR8 RSX predstavil Radical aj SR3 RSX, ten poháňajú motorom Suzuki s objemom 1,5 litra, výkonom 210 k pri 9500 ot a krútiacim momentom 168 Nm pri 8200 ot. Motor vydrží 45 hodín pretekania a auto s ním zrýchli na stovka za 3,1 s a dosiahne topspeed 250 km/h. Radical predáva RS3 RSX za 102 400 eur.

Radical SR8 RSX

Vonkajšie rozmery: d = 4300 mm, š = 1960 mm, v = 1127 mm
Druh pohonu: Zadný
Zdvihový objem: 3,0 l
Počet valcov: V8 s uhlom rozovretia 72°
Maximálny výkon: 440 k pri 9100 ot.
Maximálny krútiaci moment: 380 Nm pri 7500 ot.
Prevodovka: 7-stupňová Qaife s radením pádalmi pod volantom
Pohotovostná hmotnosť: 860 kg
Pomer výkon / hmotnosť: 558 k / tona
Brzdy: Plávajúce kotúče so 6-piestikovými strmeňmi, priemer v predu 350 mm, priemer vzadu 310 mm
Zavesenie: Dvojitý lichobežník v predu aj vzadu
Podvozok: Aktívne tlmiče Intrax so sytémom push-rod, nastaviteľné z kokpitu
Rozmery diskov: Disky s centrálnou maticou vpredu 17 x 9,5 vzadu 17 x 11,5
Pneumatiky: Dunlop SP Sport vpredu 235/620 R17 vzadu 290/645 R17
Objem nádrže: 70 l
Maximálny prítlak: 900 kg
Cena: 168 155 eur

Zdroj: autocar.co.uk, tlačová správa