Predstavitelia Renault Sportu už párkrát naznačili, že sa ich divízia bude venovať aj hybridom a elektromobilom. Nuž vyzerá to, že čas keď uvidíme prvý elektromobil s logom RS by sa mohol priblížiť. Vyplýva to z vyjadrení šéfa Renault Sport Technologies, Patrice Rattiho. Ten najnovšie naznačil, že už testujú elektromobil Zoe a spomenul aj čo je kameňom úrazu a čo by naopak mohlo byť devízou malého elektro hot hatchu.

"Výkon a spôsob, akým je distribuovaný, je veľmi sľubný, rovnako ako jazdné vlastnosti, pretože celý podvozok a riadenie, ktoré sme vyvinuli pre Clio RS pasuje do Zoe. Žasli sme ale ako ostrá jazda na okruhu ovplyvní výdrž batérií," šéf Renault Sport Technologies, Patrice Ratti.

Prototyp ostrého Zoe RS vydrží iba 13 alebo 14 minút ostrej jazdy na okruhu.

Renault Zoe je pomerne úspešný elektromobil, ktorý je na trhu od roku 2012. minulý rok však dostal nový, menší a sofistikovanejší motor s novým softvérom. Táto pohonná jednotka pochádza priamo od Renaultu a nadradila pôvodnú od Continentalu. Vďaka nej stúpol teoretický dojazd z 210 na 240 km. Nový motor z vlastnej dielne bol zároveň aj akýmsi štartovacím prvkom pre Zoe RS. Ak však máte radi hot hatche a fandíte elektromobilom ešte sa netešte. Predstavitelia automobilky totiž ešte neurobili definitívne rozhodnutie. Pri jazdných testoch sa totiž ukázal vážny problém. Ich priebeh okomentoval Ratti takto: "Výkon a spôsob akým je distribuovaný je veľmi sľubný, rovnako ako jazdné vlastnosti, pretože celý podvozok a riadenie, ktoré sme vyvinuli pre Clio RS pasuje do Zoe. Akcelerácia bola dobrá, najmä zo stoja. Žasli sme ale ako ostrá jazda na okruhu ovplyvní výdrž batérii. Keď sme jazdili s našim prototypom tvrdo na okruhu batérie stačili iba na 13 alebo 14 minút, čo rozhodne nie je dosť, aby to uspokojilo našich zákazníkov.

Napriek tomu na projekt Zoe RS ešte nezanevreli. Ako dodal Ratti. "Ak Zoe dostane v budúcnosti namiesto súčasných 22 kWh batérii batérie s vyššou kapacitou, poskytne to Renault Sportu nové možnosti." Táto zmena navyše ani nemusí byť až tak ďaleko. Hoci to Renault zatiaľ nepotvrdil odborná verejnosť verí, že zvýšenia kapacity batérii sa Zoe dočká už koncom tohto roka. Pravdepodobne sa nezmenia ich rozmery, no ďalší a oveľa známejší elektromobil z aliancie Renault-Nissan ponúka batérie s vyššou kapacitou. Áno je ním Leaf s 30 kWh batériami. Mohlo by to znamenať, že elektro hot hatch Zoe RS by mohol dostať reálne kontúry.

Zdroj: autocar

MEGANE RS CHCE KONKUROVAŤ FOCUSU RS! DOSTANE POHON 4X4 A 300+ KONÍ

MEGANE RS CHCE KONKUROVAŤ FOCUSU RS! ...

Odchádzajúci Megane RS dlho bol a pre mnohých stále je kráľom hot hatchov. Latku medzi predokolkami trošku zdvihol až ...

11. 04. 2016
RENAULT REORGANIZOVAL DIVÍZIU RS. PRÍDU NOVÉ MODELY A F1

RENAULT REORGANIZOVAL DIVÍZIU RS. PRÍDU ...

Skupina Renault rozdelila divíziu Renault Sport Technologies na dva celky a zmenila tak organizačnú štruktúru. Prvá ...

04. 02. 2016
RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC

RENAULT CLIO IV R.S. 200 EDC

Clio R.S. 4. generácie musí byť pre marketingových manažérov Renaultu skúškou pevných nervov, trpezlivosti, vnútornej ...

11. 02. 2014
TEST: MEGANE RS 275 TROPHY

TEST: MEGANE RS 275 TROPHY

Megane RS držal s časom 8:07,97 od júna 2008 až do marca 2014 rekord najrýchlejšej predokolky na Nürburgringu, až kým ...

04. 09. 2015
NISSAN PRIZNAL CHYBU, ZLÉ BATÉRIE V LEAFOCH MAJITEĽOM VYMENÍ

NISSAN PRIZNAL CHYBU, ZLÉ BATÉRIE V ...

Majitelia Nissanu Leaf v Kalifornii a Arizone zistili, že ich elektromobil nemá rád veľké horúčavy. Aféra „Wilting ...

27. 07. 2015
NISSAN ZLEPŠÍ LEAFU DIZAJN A PREDĹŽI DOJAZD. POUČIL SA OD TESLY?

NISSAN ZLEPŠÍ LEAFU DIZAJN A PREDĹŽI ...

Medzi ľuďmi vo všeobecnosti ešte stále prevláda mýtus, že elektromobil musí vyzerať čudne. Žiadne dynamické línie, ...

27. 08. 2014