Odchádzajúci Megane RS dlho bol a pre mnohých stále je kráľom hot hatchov. Latku medzi predokolkami trošku zdvihol až Civic Type-R, no ten svojím bodykitom nemusí sedieť každému. Je jasné, že so 4. generáciou Megane príde aj nový Megane RS. A ten sa bude chcieť znova posunúť na vrchol. Tentoraz však trochu zmení súperov. Renault Sport totiž pracuje na Megane RS, ktorý sa bude môcť postaviť proti novému Focusu RS!

Renault Sport si zobral za súpera štvorkolku pripravenú na driftovanie, Focus RS. Znamená to, že nový Megane RS by mal dostať okrem systému 4-control aj pohon oboch náprav. Výrazne by mal stúpnuť aj výkon a určte prekročí hranicu 300 koní.

Fakt, že si Renault Sport zobral za súpera Focus RS, je pre fanúšikov rozhodne dobrá správa. V RS totiž vedia robiť naozaj výborné vodičské autá, čo dokazuje napríklad Megan RS 275 Trophy. Nuž a už teraz sa môžeme tešiť, ako sa popasujú s konkurentom pre štvorkolku pripravenú na driftovanie. Znamená to, že nový Megane RS by mal dostať okrem riadenia zadnej nápravy pomocou systému 4-control aj pohon oboch náprav. Výrazne by mal stúpnuť aj výkon, ak chce Megane držať krok s 350 koňovým Focusom. Hoci, ako sa už dávnejšie vyjadril Patrice Ratti, šéf Renault Sport Technologies, Francúzi nepôjdu za každú cenu iba po číslach. Nemusíme teda očakávať minimálne 351 koní. Výkon však určte prekročí hranicu 300 koní. Ten by mali technici vydolovať z prepĺňaného 2,0 litrového 4-valca. K nemu bude určite pripojená aj dvojspojková prevodovka EDC. Pravdepodobne však Renault Sport neurobí rovnakú chybu ako v prípade Clia RS a ponúkne aj manuálnu prevodovku. "Prevodovka EDC prinesie auto na nové trhy ako Japonsko a Austrália, ale chceli by sme byť schopní ponúknuť možnosť výberu manuálu," povedal k tejto téme Ratti.

Vývoj Megane RS začal súčasne s vývojom bežných modelov. Prvým výsledkom takéhoto zapojenia Renault Sportu je Megane GT.

Nový Megane RS by mal prísť na trh v roku 2018 s cenovkou na úrovni 37 000 €, posadenou presne proti Focusu RS. Vývoj Megane RS pritom začal s vývojom štandardných modelov, čo bude v budúcnosti častejším javom. Renault Sport je totiž pre automobilku stále dôležitejší. Znamená to, že v budúcnosti bude pracovať aj na hybridných modeloch, keďže automobilka sa stále viac zameriava na elektrifikované vozidlá. Renault Sport by pri týchto modeloch chcel spolurozhodovať aj o veľkých veciach, ako platforma, umiestnenie batérií, či ako ich urobiť zábavné pre vodiča.

Zdroj: autoexpress

DOSTANE NOVÝ MEGANE RS AJ MANUÁL? DVOJSPOJKA JE UŽ ISTÁ, ROVNAKO AJ 4-CONTROL

DOSTANE NOVÝ MEGANE RS AJ MANUÁL? ...

Iba nedávno sme vám v našom teste predstavili odchádzajúcu legendu Renault Megane RS 275 vo verzii Trophy. Automobilka však ...

17. 09. 2015
PRVÁ JAZDA: RENAULT MÉGANE 4. GENERÁCIE A CENY

PRVÁ JAZDA: RENAULT MÉGANE 4. GENERÁCIE A ...

Na jeseň minulého roka predstavil Renault svetu 4. generáciu typu Mégane. Na tomto aute Francúzom mimoriadne záleží. ...

26. 02. 2016
TEST: MEGANE RS 275 TROPHY

TEST: MEGANE RS 275 TROPHY

Megane RS držal s časom 8:07,97 od júna 2008 až do marca 2014 rekord najrýchlejšej predokolky na Nürburgringu, až kým ...

04. 09. 2015
JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

JAZDA: HONDA CIVIC TYPER (9G)

Po rokoch čakania je tu. A faktom je, že už technické parametre ukazujú, že je bez debaty najextrémnejší hothatch ...

28. 06. 2015
ZAČALI VYRÁBAŤ FORD FOCUS III RS. U NÁS JE OD 38 000 €

ZAČALI VYRÁBAŤ FORD FOCUS III RS. U NÁS ...

Aj keď s ním ešte nemám osobnú skúsenosť, je veľmi pravdepodobné, že Ford Focus RS je kráľom všetkých hothatchov. ...

05. 02. 2016
FOCUS RS III MÁ VYŠE 320 K, ŠPECIÁLNY POHON 4X4, 5DV A 6ST MANUÁL - ČO VIAC SI EŠTE ŽELAŤ?

FOCUS RS III MÁ VYŠE 320 K, ŠPECIÁLNY ...

Napriek vcelku podrobnému nadpisu, napriek utorkovej svetovej premiére priamo vo fabrike v Kolíne si toho ľudia z Fordu pre ...

05. 02. 2015