Záruka sa vzťahovala k poklesu výkonu batérií a nie k poklesu kapacity. Ak je však po jednom roku používania kapacita skoro pod polovicou, je jasné, že spomínaných desať rokov nebola tak úplne pravda. V tomto prípade ide o veľmi horúce prostredie na juhozápade Spojených štátov, no keď tam môžu žiť milióny ľudí, tak to nebude až taký extrém. Automobilka ale odmietala uznať, že by išlo o problém, ktorý by chceli riešiť v rámci záruky. Netrvalo dlho a majitelia sa začali, ako je v Amerike bežné, súdiť. Nissan sa nakoniec rozhodol s majiteľmi dohodnúť mimosúdne a verdikt bol nasledovný. Ak vo vašom Leafe poklesne kapacita akumulátoru pod „deväť čiarok“, máte nárok na kompletne novú batériu, nie repasovanú, ale novo vyrobenú. Aká merná jednotka je ukrytá za slovom „čiarka“, nevieme.

Pri vyšších teplotách okresaný dojazd

Nissan vo svojich prospektoch uvádzal na plné nabitie dojazd 160 km, teda na 100%. Zároveň ale existovalo odporúčanie, že v oblastiach s vyššou teplotou nie je dobré nabíjať akumulátor na viac ako 80%, aby sa neznížila jeho životnosť. Zákazníci, ktorí si Leaf kúpili, o tom vraj pred nákupom nevedeli a elektromobil nabíjali, logicky, na 100%. Automobilka sa však poučila a akumulátory upravila po chemickej stránke tak, aby boli odolnejšie voči vysokým teplotám a zároveň vylepšili záruku. Do Leafov, ktorých táto „choroba“ postihla musia byť nainštalované práve tieto upravené batérie. Či však teraz vydržia sľúbených desať rokov je otázka, na ktorej odpoveď si budeme musieť nejaký ten piatok počkať.