Dôvodov, prečo sa Renault rozhodol svoje „francúzske“ klony Dacií viac dizajnovo odlíšiť, môže byť viac. Kým totiž ešte minulá generácia Renaultu Sandero prakticky do bodky kopírovala sesterskú Daciu Sandero, nový Renault Sandero sa od Dacie líši podstatne výraznejšie. Nejde už len o iné logá, ale aj rozdielnu prednú a zadnú časť, či dokonca interiér.

Vpredu sa o identifikáciu značky stará predovšetkým veľké logo Renaultu.

Identifikovateľný na prvý pohľad

Renault Sandero modelového roka 2020 bezpečne identifikujete ako Renault už pri prvom rýchlom pohľade. A o to šlo automobilke predovšetkým. Nevieme si predstaviť iný dôvod, ktorý by ju donútil k nemalým investíciám spojených so zmenami dizajnu. Rovnako, ako predná maska a hlavné svetlá, tak aj zadná časť (tá dokonca ešte výraznejšie) teraz Sandero jednoznačnejšie začleňujú do aktuálnej rodiny Renault. V niektorých partiách sa síce prezentuje trochu násilne pokrútenými krivkami, no zadné svetlá Renaultu si s originálmi z Dacie rozhodne nespletiete.

Nový Renault Sandero sa od predchodcu líši najmä zadnými svetlami viac pripomínajúcimi súčasné Renaulty.

Pre porovnanie, Dacia Sandero vzadu vozí združené svetlá s konvenčnejším dizajnom.

Zmenám sa dizajnéri nevyhli ani v kabíne auta. Palubná doska dostala nové výduchy ventilácie, pribudol iný volant a zmenili sa aj niektoré obkladové materiály. Pozornejšie oko však odhalí, že šlo predsa len tak trochu o improvizáciu a obidva klony (Dacia aj Renault) v podstate zdieľajú rovnaké základy. A platí to aj o mechanike a motoroch. Mimochodom, mimo EU sa stále dobre darí atmosférickým motorom, v ponuke je tak okrem nového trojvalca 1.0 SCe stále aj štvorvalcový motor 1.6 SCe, ktorý už napríklad na našom trhu nekúpite.

Keď sa na celú vec pozrieme trochu s nadhľadom, musíme skonštatovať, že to Sanderu v podstate sekne aj s logom Renaultu. Z pohľadu Európanov zvyknutých na značku Dacia, je síce divadlo okolo premenovávania na Renault trochu zbytočné, materský koncern Renault-Nissan však určite vie, čo robí a chce z potenciálu jedného auta pre celý svet vyťažiť čo najviac. Rozhodne však nenastane situácia, že by sa obidve autá ukázali zhodne na tých istých trhoch. Tam, kde je Dacia, Renault nesmie a samozrejme aj naopak. Ak sa vám teda viac páči Renault Sandero ako to isté auto od Dacie, na Slovensku máte rozhodne smolu.