Na konferenciu prišlo veľa expertov. Hyundai prezentoval motory blízkej budúcnosti.

Na konferenciu prišlo veľa expertov. Hyundai prezentoval motory blízkej budúcnosti.

Automobilka verí svojej technológii preplňovaných benzínových motorov s priamym vstrekovaním T-GDI. Aktuálne výrobca dodáva tieto motory s objemom 1,6 a 2,0 litra. V budúcnosti plánuje priniesť nižšie objemy.

Hyundai vystavil preplňovaný trojvalec TCI s nepriamym vstrekovaním, ktorý má objem 1,0 litra. Výkon 78 kW (106 k) a maximálny krútiaci moment 137 Nm pripomína nepreplňovaný 1,4 litrový štvorvalec. Výhodou tohto motora sú aj jeho rozmery, hmotnosť a spotreba. Hyundai použil ventilový rozvod DOHC, 4 ventily v každom valci, integrovaný turbokompresor a kľukový hriadeľ mimo osi valcov.

Vo svete motorov je momentálne downsizing bežnou realitou. Objem nahrádza preplňovanie v záujme dosiahnutia nižšej spotreby pri relatívne vysokom výkone. Hyundai o tomto trende dobre vie a preto nie je prekvapením, že predstavil napríklad preplňovaný trojvalec.
Nové motory bude Hyundai montovať aj v českej továrni v Nošoviciach.

Nové motory bude Hyundai montovať aj v českej továrni v Nošoviciach.

Okrem toho Hyundai na konferencii predstavil 1,2 a 1,6 a 2,0 litrový štvorvalec T-GDI. Benzínovú prezentáciu uzatvoril veľký dvojlitrový štvorvalec CVVL. Automobilka nezabudla ani na naftové motory. Na konferencii predviedla trojvalec 1,1 WGT, ktorý má byť údajne extrémne úsporný. Okrem iného spĺňa normu Euro 6.

Hyundai má plány aj v oblasti prevodoviek. Dokonca chce byť v tomto segmente lídrom. Aktuálne pracuje na vývoji vlastných prevodoviek. Na konferencii vystavil prevodovku Kappa CVT.

Na tomto podujatí bolo približne 1000 najvýznamnejších expertov a výskumných pracovníkov. Medzi nimi boli aj zástupcovia značiek Bosh, Continental, Delphi, Magna Powertrain a Denso.

Zdroj: tlačová správa