Predstavenie horúcej novinky, aj možnosť otestovať ďalšie modely

Program odštartovala premiéra modelu Ioniq 9, ktorý bol celý deň k dispozícii v rámci statickej prehliadky. Ide o 7-miestne plne elektrické SUV, do ktorého môžete naložiť novú skriňu (pochopiteľne rozmontovanú) a stále v ňom ostanú minimálne 4 miesta na sedenie. V ponuke sú tri pohony: Long-Range RWD s motorom vzadu a výkonom 160 kW, Long-Range AWD so 70 kW motorom vpredu a 160 kW motorom vzadu a Performance AWD so 160 kW motormi vpredu, aj vzadu. Batéria sa z 10 % na 80 % nabije približne za 24 minút. Maximálny dojazd podľa WLTP je 620 km.

Ako sa vraví, ,,radšej raz vidieť, ako stokrát počuť,‘‘ no ešte lepšie je ísť sa povoziť a urobiť si vlastný názor. Ostatné modely ako Inster, Ioniq 5 N Line+, Ioniq 6, Santa Fe Plug-in Hybrid, Santa Fe Hybrid alebo Staria Hybrid si preto hostia mohli vyskúšať aj za volantom. 

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 5 obrázkov

Race Taxi – Hyundai i30 N Performance

Jazdu športovými modelmi zabezpečovali profesionálni inštruktori zo Slovakia Ringu. Vďaka tomu bolo pekne vidno, čo tieto autá dokážu na limite svojich schopností. Hostia si zároveň vychutnali adrenalínovú jazdu, na akú by si sami možno netrúfli.

Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 2 obrázkov

Jazda po okruhu vlastným autom

Zlatým klincom programu bola príležitosť vyskúšať si vlastné auto na pretekárskej trati. Ocenili ju najmä majitelia modelov N. V bežnej premávke na verejných komunikáciách majú totiž len obmedzené možnosti otestovať, čo všetko ich auto dokáže. Nepochybne však išlo o nezabudnuteľný zážitok aj pre majiteľov bežných modelov.

Centrum bezpečnej jazdy

Šťastný vodič je ten, ktorý sa vždy vráti domov živý a zdravý. Na cestách číhajú rôzne riziká, ako napríklad pretáčavý šmyk, nedotáčavý šmyk alebo prekážka, ktorej sa treba rýchlo a efektívne vyhnúť. Všetky spomínané situácie si hostia mali možnosť „na nečisto" vyskúšať pod dozorom inštruktora.

Motokáry

Táto aktivita spríjemnila program najmä deťom, ktoré mohli spolu s rodičmi v dvojmotokáre jazdiť už od 4 rokov. Deti od 7 do 15 rokov jazdili samostatne. Nepochybne išlo o zážitok aj pre dospelých. Jazda motokárou po malej trati má uvoľnenejšiu atmosféru, než jazda autom po veľkej trati. Človek sa menej bojí dupnúť na plyn a prechádzať zákruty svižnejším tempom.

Diskusia o elektromobilite

O elektrických či hybridných autách koluje mnoho predsudkov, mýtov či poloprávd. Práve osvete bola venovaná záverečná diskusia, ktorá možno niekomu pomohla odhodlať  sa k budúcemu nákupu menej konzervatívnej motorizácie. 

Spanilá jazda veterán klubu Lehnice/Žitný ostrov a Harley klubu

Drvivá väčšina veteránskych aj motorkárskych zrazov sa koná v sobotu - presne ako táto akcia zameraná na nové autá. Klobúk dole organizátorom za to, že v jeden deň dokázali na jedno miesto dostať všetky tri cieľové skupiny. Z diváckeho hľadiska tak vznikla veľmi zaujímavá udalosť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 10 obrázkov